|
|
|
|---|---|
|
funderar en del hur automatlådastyrningen fungerar i e39 modellerna. Har ägt en 523 årsm 1997 och den lådan var jag inte riktigt nöjd med. Var tvungen att komma upp i 90 km/t innan den låste sig på högsta växeln. Dessutom växlade den ner igen väldigt snabbt vid minsta backe eller större vadå drag. Har kört automatlådan i e39 facelift och där är styrningen annorlunda programmerad. Den låste sig redan på 3: ans växel och använde vridmomentet i motorn mycket bättre genom att segdra längre på växlarna istället för att växla ner allt som oftast. Det jag funderar kring är om förändringen av lådans karaktär ändrades i samband med faceliften 2001 eller om ex. Årsm 1999 eller 2000 alltså innan facelift har den förbättrade styrningen av lådan? | |
|
Ändringen i lådstyrningen med lamellbaserad variabel lock-up kom i samband med dubbel-vanos motor 1999. ___________ Mvh Chrille |
|
|
Okej! Genom läsning av många trådar så var det just detta jag anade. Fantastiskt forum detta, hjälp på direkten! |
|
|
Är det inte så att även utväxlingen skiljer med faceliften? Tycker både 525 och 530 varvar mer i motorvägsfart jämfört med 528an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.