|
|
|
|---|---|
|
Satt och bläddrade i en gammal Bilsport, nr 3 -90, och fick syn på en artikel om en vässad 3.0 coupe. Bilen var svart med breda, femekrade, 16" splitfälgar och "grupp 2" skärmbreddare. Motorn, med tre förgasare, skulle visst vara baserad på ett CSL-block. Dåvarande ägare var Hans Stenerlöf från Karlstad men bilen var till salu. Någon som vet nåt om denna bilen?? Rullar den fortfarande eller står den gömd nånstans och samlar damm?? | |
|
I Eskilstuna fanns det i början på 90 talet en svart 3.0 cupe med duktigt med drag ( piskade jänke järn på löpande band) med kompressor och allt ,tror visst att topp tiden på 402 m rattlås låg ner mot 11 sek... Jag minnas iaf att den var kapabel till komma på rull i ca 40 och dra loss bägge bak hjulen i gott och väl 30-40 meter... |
|
|
Jag känner till en bil i Malmö som, kanske, skulle kunna ha just den motorn. Den kommer ursprungligen från en 3.0 av något slag och sitter nu åter i en CS, efter en sejour i en 528i E12. Jag kan intyga att den går som f*n! Men det kan såklart vara en helt annan maskin också, jag har aldrig hört något om CSL-block t ex. Länk |
|
|
Gasar Magnus jag vet att killen bodde i området Odlaren i Eskilstuna...jag var där en kväll och hörde på avstånd någon potent dovt muller och förstod i mycket tidigt skede att antingen var det fråga om en dragracing maskin eller ett lågtflygande stridsflygplan Efter en stund gled den förbi min och min kompis och på den tiden kunde man ju inte mycket om bilar men vi förstod att denna bil måste vara extrem. Iallafall fick jag höra från många att killen åkte runt med bolmande sulor mitt i stan hej vilt när han fick lust och detta hände ganska ofta, tyvärr fick jag aldrig nöjet att själv beskåda detta :-( |
|
|
FF: sen hade han garage borta på Gredbyvägen med Detroit grabbarna... coolaste jag såg var nog en rundpall på Kungsvägen ( vid Ica Jouren) i vändplanen , där kunde ju en annan med Opel Kadett och is underlag lägga en feting rundpall med fyrhjuls-släpp runt hela kurvan 180 gr, det kunde 3,0 an med..... med 245 bak däck diff broms och varm asfalt.... Respect.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.