AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.878

Värdering BMW 135i

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Vad tror ni värdet är? Har givetvis kollat på blocket men det finns bara en 2011 och den är uttagen 2010 och ligger för 370k vilket känns rätt orealistiskt...

2011 med facelift uttagen okt -11. Skinn, comfort, advantage, xenon, anthrazit innertak, svarta lister, alpinvit HiFi, m-ratt mm. En ägare. 800 mil.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag undar om inte Bilia i Solna hade en sådan ute för lite sen (det var i höstas, och jag hr för mig att bilen var en sen 10:a eller tidig 11:a) för 295, en coupé då.

Det är ju en trevlig bil på alla sätt, men ändå en med rätt låg efterfrågan. Den kan liksom inget särskilt (ta inte illa upp nu) men det är ingen combi, det är inte en cab, det är inte ens en bekväm familjebil (för då vill man ha större).

Du får ju en bra z4 cab för 350 med ett fåtal mil på mätaren, och då har jag svårt att tänka mig att en 135 coupé skulle gå för särskitl mycket mer än 300.
Kollade just på Mobile.de
I bilens eget hemland finns just nu 70 Bmw 135 coupe' till salu.. Säger en hel del om att bilen inte sålts i speciellt många exemplar.. Förmodligen beror detta på utseendet (självklart en smaksak) men inte minst på ett häftigt nypris. Detta tillsammans gör nog att en 135 coupe' är duktigt svårsåld..
Att det sedan är en riktigt suverän liten racer- det är nog en annan sak..

Prismässigt tror jag att man får räkna med strax under 300K.

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
AlexanderK, du minns garanterat fel. För det första har Bilia i Solna inte haft någon sådan inne(jobbar bredvid) och om det skulle varit Bavaria i Solna så skulle de aldrig ställt ut en -11 eller -10 för 295. De 135i som BMW själva(både Solna och Segeltorp) har haft inne som varit så nya har aldrig legat under 350 000.

Men jo.. det är ju fåtalet bilar och lite "önskeprissättning" på beggmarknaden som gör den svårvärderad. Så jag håller nog med i övrigt för privat sälj.. Är nog runt 300, kanske uppåt 320 med tanke på att den bara är ett halvår gammal, rätt köpare etc..
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag menade iofs Bilia i Segeltorp, men jag är inte helt säker på siffrorna å andra sidan,
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Tror steget är ganska litet över till 1M om man lägger sig för högt, därav det knepiga läget.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Ser inget knepigt med det. Du måste in med 100-150 till och du får en M-bil som har ett helt annat utseende som jag tror tilltalar just de som vill ha en m-bil. Finns en annan grupp som gärna vill ha prestanda men inte synas på samma sätt.

Såg nu att Segeltorp har en 09 för 309 nu.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Glömde bort att återkomma här... Landade mitt i mellan spannet jag gissade, dvs 310. Kan ju vara bra för någon att veta kanske.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.