AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.914

schmiedmann sverge vs schmiedmann tyskland?

Fi
401
Filthee
*skrot* 528i Touring -97
*Skrot* 320D Touring -02
*såld* F31 320D xdrive -14
*såld* F11 520D xdrive -17
- F31 320D -14
Tja funderar på om det finns pengar att spara om man beställer från tyskland istället för sschmiedmann i sverige?

MVH
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det lättaste torde ju vara att jämföra aktuella delar...

MVH Christofer
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Schmiedmann finns inte ens i Tyskland så det blir nog svårt att beställa från Schmiedmann i Tyskland.

Däremot så kan man säkert beställa från Schmiedmann i Danmark eftersom att det är en dansk firma. Men det är ju mer eller mindre det man gör när man handlar via Schmiedmann Sverige och bör inte finnas något att tjäna på det.

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag tror inte man kan beställa från Danmark, jag har för mig de hänvisar till deras svenska bolag.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Schmiedmann finns i Tyskland men dom har däremot inte rättigheter att skicka delar utomlands.
Varje land där det finns en egen avdelning har rättigheter att skicka delar i sitt eget land.
Länder där det inte finns någon egen avdelning kan beställa direkt ifrån Danmark.
Precis på samma sätt är det för oss på Sverige avdelningen.
Om t.ex. någon från Norge ringer och vill beställa delar så måste vi hänvisa till vår avdelning i Norge.
Ringer någon från Dubai så hänvisar vi till Danmark eftersom det inte finns någon avdelning i Dubai (än).

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.