|
|
|
|---|---|
|
Har bytt ruta på min 523 E39 och efter det får jag inte regnsensorn att fungera. Har testat allt jag kan komma på och lik förbannat så köra den bara vanlig intervall. Är det något speciellt man ska göra när man bytt ruta för att den ska fungera? Tidigare har jag bara satt spaken på intervall och sedan har regn sensorn fungerat. Är ju lite retligt att åka o gnälla o sen är det jag som inte fattar hur den fungerar. | |
| Har du fått en ruta anpassad för regnsensor? | |
|
Har du bytt ruta så måste du initiera regnsensorn igen. Jag hade samma problem på min bil. Rutan var ny på bilen när jag köpte den och firman hade inte brytt sig om att sätta fart på sensorn. Carsoft klarade att initiera den, så nu fungerar den perfekt. |
|
|
ja jag har en ruta med regnsensor. "peter_55" aha det får bli att koppla upp den mot carsoft o se om jag får igång den då. Tack för ett bra tips! |
|
| Någon som har koll på hur man ska göra i carsoft för att initiera regnsensorn igen. | |
| Det funkade då utan vidare för mig efter ett rutbyte vad gäller regnsensorn. | |
| Jag var fel ute när jag sa att jag använde Carsoft för att initiera sensorn. Inpa skulle jag ha sagt.. | |
| och var får man tag på inpa ???? | |
|
Inpa kan man ladda hem, t.ex. piratbukten kan funka. Däremot undrar jag hur man gör själva initieringen med inpa? Jag hittar inget vettigt i menyerna för det.. // Magnus |
|
|
Hade nybytt ruta i min bil när jag köpte den, fattade inte hur regnsensorn funkade, läste i instruktionsboken. Aktivera regnsensor: nyckel läge 0, ställ spaken i läge 1, vrid nyckel till läge 1 eller starta. |
|
| "isåkare" Jag har läst instruktionesboken o testat detta, men det fungerar tyvärr inte. | |
|
Förmodar att du kollat att dom har kopplat in sensorn? Lätt gjort att glömma plugga i kabeln. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den ska funka vid rutbyte utan några konstigheter. funkade den innan så har nått gått fel vid rutbytet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.