AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.378

ISOFIX - går en bil utan att sälja?

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej!

Går en bil utan denna detalj att byta in/sälja den dag det är dags för det?

En bekant till mig fick rådet att köpa till ISO-fäste oavsett om han skulle komma att använda det eller ej för att bilfirman såg det som ett krav mer eller mindre.

Har fler hört detta?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Beror väl helt på om det är en nischad "barnfamiljbil" eller inte, d.v.s. det borde vara fler köpare som förväntar sig isofix på en V70 än på en coupébil...

Sedan är det väl lite småkorkat att köpa ny stor kombi och välja att inte köpa till nyckelavstängning och isofix, bara för andrahandsvärdets skull, men det ser man ju också ibland.. :-)
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
320d E90
Vet inte hur det är numera men för några år sedan när mina barn satt i bakvända stolar var det långt ifrån alla barnstolar som var Isofixanpassade. Har aldrig använt fästena i våra bilar, det finns tom inte i vår V70N som ju är en av Sveriges mest vanliga familjebilar.

Dock har ju BMW det som ett paket med avstängningsbar krockkudde och då tror jag detta är mer eftertraktat än Isofix i sig.
Edit: det FANNS inte ens i vår V70N skall det stå...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
KÖP!!!

För de som verkligen behöver det (som jag) så är det ett rent helvete om det saknas. Nypriset är ju bara nån tusenlapp eller två men du kan tappa en spekulant helt om det saknas.

-------
//Lövet
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
andreas_lofgren,

det är en lagerbil jag är intresserad av varför det inte går att beställa till. Jag tänker på morgondagen då bilen ska säljas och jag inser att jag tappar potentiella spekulanter.

Hur ser handlarna på detta? Frågar dom om detta finns?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Handlarna tror jag inte bryr sig nämnvärt.

Själva ISOFIX delarna är rätt billigt att eftermontera men nyckelavstängningen på airbagen som ingår är svindyr i efterhand. Över 10k.

-------
//Lövet
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ok, går det att koppla ur airbagen helt och hållet till en mer rimlig kostnad?

Vet att detta är gjort i en S60 från 2002 som min mor äger, dvs airbagen på passagerarsidan var urkopplad redan vid köp.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW kopplar inte ur någonting utan monterar endast nyckelavstängning (åtminstone på E61 och E91 som jag kollat). Det är därför det blir så dyrt.

-------
//Lövet
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ok, tack för info.
Är lag på isofix i baksätet sedan lång tid tillbaka. Tillvalet rör kanske isofix i framsätet? Det senare kostar ofta någon tusenlapp som tillval.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.