|
|
|
|---|---|
|
Hej alla power användare och BMW entusiaster och E30 fans, jag har tröttnat på att tankmätaren i min E30, detta är inte första E30n jag haft så jag är otroligt van att skruva med dem, till problemet är att tankmätaren visar nästan fullt hela tiden och nålan kan komma att röra sig något om man står och torrvarvar lite, spontant så känns det som någontyp av jordfel alt överspänning, ska snabbt gå igenom vad jag har gjort hittils, jag har testat att ha isär instrumenthuset och gjort rent, testat att flytta över BARA en tankmätare till mitt hus, testat att byta hela huset, bytt si-batterierna i mitt hus, testat att flytta givare fram och tillbaks mellan olika E30, kolla hur kontaktena ser ut kring amaturerna samt skurit upp kabelhärvan och leta eftter kabelbrott ca 50cm från amaturerna (dvs ifrån kontakterna och in genom karossen), när uppstod felet? Mmm när min far hade lånat bilen och skämt bort mig med en fulltank som tack så ballade mätaren ur fullständigt, bilen ifråga är en 325i 88:a (flyttgods ifrån självaste Florida) med stora E30 färddator som utrustning, denna har naturligtvis flippat sammtidigt som mätaren som visar att det är ca 463km kvar i tanken för jämnan, med detta i facit så känner jag att det är ''signal'' fel efter att ha gjort övriga tester. vad jag undara nu är vad är nästa steg? finns det någon databox någonstans som omvandlar data åt färddatorn tar bensinmätaren signal därifrån också eller blir datorn påverkad av mätaren som ni märker har jag kört fast och de elscheman jag tittat på nämner inte färddatorn någonstans... jag har förmodligen gått igenom alla trådar som rör instrumenthus och tankmätar fel på E30 så nu är det min tur att fråga! tillsammans är vi starka! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.