|
|
|
|---|---|
|
Letar efter 540 eller 740. Frågan är: Plastkulor i växellåda: 540 till och med 95 740 till och med 97 Stämmer detta ? | |
| ZF 5HP-30 uppdaterades från och med September 1995, och med detta är problemet i stort sett borta. | |
|
Lånar tråden lite... Är det någon som kan identifiera plastkulorna på en sprängskiss till 740-93 så skulle jag bli glad... Kan denna sida hjälpa?? Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
tack, vart köper man dessa kulor samt packningar?? Har googlat på nån Lundbergs men inte hittat... Länk? Mvh |
|
| Hos din Bmw förhandlare. | |
| finns det inget billigare ställe?? | |
| eBay.de ?! | |
|
Lundbergs fordonsmekaniska: Länk Mvh |
|
|
ja, ebay.de hade v arit gött om man nu bara vetat vad det heter på tyska.... hmm Tack iaf... |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vill börja med att jag har en 95a dvs med den drabbade lådan. Jag har enbart haft E39 från 1995 , är inen på min tredje nu och jag skulle påstå att plastkuleproblemet är väl ett ganska enkelt fel och aningen uppstorat? Tycker det finns betydligt fler småfel som kan vara retligare på modellen, har själv plöjt ner 60.000:- på min bil och då har jag inte bytt några kulor men däremot bytt olja och filter i lådan. Verkstan ansåg att det var onödigt att byta kulor i förebyggande syfte eftersom de ansåg att det är så få bilar de behövt byta på, då är det en Bme verkstad som varit med sen 7 serien uppfanns dvs innan jag och många andra här ens var födda :P |
|
ok, men det var väl några årsmodeller som det var så på med början 93 om jag har förstått det rätt... som ts skriver i sitt första inlägg i denna tråden.... mvh |
|
|
Dom tidigare med den felaktiga tryckkolven är mest drabbade. Men om man slänger i Driven/backen när bilen fortf rullar så får man räkna med problem även på dom nyare, samma gäller om man ger fullgas med backen i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.