|
|
|
|---|---|
|
Har själv en E61 som är min första BMW. Nu är det på gång att komma in en BMW till i familjen. Skall kolla på en 325 xi Touring manuell (218hk) från 2007 imorgon. Vad skall jag kolla på? Den är svensksåld vet jag så förhoppningsvis är milen lätta att kolla upp. Men övriga typiska fel: -Rost -Motorproblem -Elproblem -Några vanliga problem med 4WD Annat? Tips mottages gärna. När jag köpte min E61 så hade jag lång tid på mig innan att läsa på mig om modellen, men här kommer det lite som ett tillfälle så jag hinner inte läsa igenom hela nätet denna gång. Hoppas på er och några snabba/kloka tips. | |
|
Kolla efter rost på motorhuv och baklucka samt fönsterlisterna vid B- och C-stolpe samt bakrutornas glidskenor. Har själv ett par rostbubblor på ovanstående lister :( Tror det är ganska vanligt men inte vansinnigt dyrt att åtgärda/byta. Dock tråkigt. |
|
| Ett problem är törsten i stadstrafik. Uppåt 1,5 liter (enligt test i svd) Men kanske inget större problem där du bor. | |
|
Angående förbrukning så är den nya motorn på 3,0 liter som kom 2008 snålare (och dessutom billigare i skatt + 20Nm starkare) än den gamla på 2,5 liter som fanns 2006-2007. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.