|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nu fått min F20/118dA och är mycket nöjd med allt UTOM RADIOMOTTAGNINGEN, som är under all kritik. Den är betydligt sämre än på någon av mina bilar - min första Folka 1956 inkluderad och alla bilar därefter - och dom är många........! Jag har äst om de här problemen på engelska och tyska BWM-fora och där visste någon om att det kom uppdateringar i mars, som förutom radion också gällde vissa problem med klimatorn. Därför låg jag på hårt för att vara övertygad om att min F20 var utrustad med senaste mjukvaran vid leverans. Fick också av leverantörens verkmästare besked om att den hade senaste versionen eftersom den var tillverkad så sent om i februari 2012. Jag har mycket svårt att acceptera en så kass radiomottagning även om jag inte ofta lyssnar på radio. Nå´n F20-ägare som känner igen problemen och i så fall hur sätter man tryck på BMW att acceptera problemet och framför allt åtgärda det? | |
| Jag har haft kass mottagning på alla mina bmw bilar. så fort man kommer utanför stockholmsområdet så är det som om någon hugger av antennen. | |
|
Jag hade möjlighet att köra en 530d 2011 på samma sträcka som jag hittills kört 118dA och skillnaden i mottagningskvalitet var som natt och dag mot min. Trots att radion ser likadan ut på ytan som min. Min är också en Professional som i 530:an, men vad gäller radiomottagningens kvalitet finns ingen likhet alls. F20= rena katastrofen! |
|
|
Stämmer bra, radiomottagningen suger. I ex f11 är den klockren, aldrig några problem. Så nu är frågan, hur löser vi detta. Gnäller hos säljaren eller med en smidig förbättrare? |
|
|
Btw, borde ha senaste uppdateringen i min för jag fick den i förrgår? |
|
|
"........eller med en smidig förbättrare?" Gärna, men vilken? ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.