|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ja, har också tänkt på att det packar i mycket gojs mellan plast och plåt under trösklarna. | |
|
På min bil var det mest rost på höger sida under plastskydden. Lossa plastnitarna och ta ner skydd för kontroll. Min erfarenhet av rost säger att på en äldre bil typ 5-10 år och äldre behöver man nog utgå från att rost finns på sina ställen. det gäller bara att hitta den. Helst i tid så man lätt kan fixa till det. mvh |
|
|
Det är riktigt mycket gojs där under Finns oftast även en del under instegsskydden, testa ta bort där o spruta högtryck in där så det kommer ut under. |
|
| Nån som har tips på bra grundfärg att använda efter att man slipat plåtrent? | |
|
Hagmans 2K epoxy grund är bra ! |
|
|
Hur lägger ni på grunden? Pensel? Hagmans 2k ska ju blandas till (har också den). Ett eller två lager grund? Filler/slipgrund? |
|
|
Pensel Brukar köra 2 lager, sedan filler slipgrund på det , så kan man slipa ner till bra nivå. |
|
|
Vilken slipgrund kör du? Och sedan BMWs lack och klarlack? Torktid mellan grund1-2-lack-klarlack? Antal lager lack oxh klarlack? Sorry för många frågor, men det blir så jobbigt att göra alla misstag själv. ;) Förra lagningen blev ej bra, lacken krackelerade. tror jag väntade för kort/varför kallt. |
|
|
Om jag hade varit dej hade jag vänt mej till en lackfirma för att köpa grejerna till att lacka med och samtidigt tagit reda på hur det ska läggas på med väntetider och antal lager. Då får man grejer som funkar ihop. Bas färgen brukar väll bli 2-3 lager Vänta till klibbtorr,lägg tunt klarlack,klibbtorr, lägg nästa utan att rinna - klart Helst 20 grader - även lacken i burken slipgrunden lägger lackerarna på innan de går för dagen, slipar och lackar på morgonen. Bottnar man med epoxigrund, se till att den är genomtorr,kolla torktid på burk, överlackeringsbar tid? Föresten vad skulle du lacka? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.