|
|
|
|---|---|
|
Som Rubriken lyder. Hur Ohm mäter man en tändspole? Märkte nämligen att min fru gick dåligt och konstaterade att hon inte gick på alla cylindrar. Tänkte därför kolla spolarna själv,, annars blir de o lämna in henne! De är ju 3 "pinnar" och man skall mäta dom två yttersta har jag läst å då bör de vara 0,4-0,8. Men för mig går de upp till 1,, 0,4 sedan 00.. Okej?? Tacksam för seriöst svar! Glad påsk! Mvh | |
| Prova att plugga ur spolarna en efter en. Tappar du ytterligare en cylinder funkar ju denna. När du kommit till rätt spole händer ingenting vid urkoppling. Då kan du ju prova att skifta spolar och se om felet flyttas till en annan burk. Kan ju vara så simpelt som ett dåligt stift. | |
|
Fundera på o göra de, var dock rädd att nått skulle paja/gå fel. Ska testa de senare idag! Tror alla tändspolar är gamla (har suttit i sen bilen va ny) den har gått ca 25 0000 mil, så om någon eller ett par spolar är trasiga så är de ju inte så konstigt =) Tack för svaret Anders,, |
|
|
Är det någon/några av dina spolar som är kass, så har jag 6 stycken bättre begagnade som du kan få för 400:- alla sex då alltså. Hojta till så fall bara. Ska du till Elmia på lördag, så kan jag ta med dem om du vill ha dem direkt och inte kan vänta på posten tills nästa vecka. |
|
|
niklasrydberg@bahnhof.se Mög ibland när man trycker enter för tidigt och inte kan redigera om inlägget. |
|
|
Hejsan De verkar som att hon misständer på ett par cylindrar vet dock inte vilka. Så jag lär kolla om de är nå felkoder, de borde de vara! Så min fråga är om någon har en felkodsavläsare som man kan få köpa? den billigaste jag hittade med adapter kostar 750 kr plus frakt. Tändspolar kan va av intresse, men får se längre fram =) tack för erbjudandet! Mvh Rickard |
|
| Har du kollat på Tradera? | |
| Har kollat där.. Men nu vill hon inte gå alls! Så måste kolla minnet va de är för felkoder. Troligtvis så boxerar vi ner henne till verkstan i Nästa vecka =) ... ser fram emot räkningen -_- | |
|
Tar allt ifrån början så de inte blir nå konstigheter :P 4/4 bilen går ojämt (går den på alla cyl?) 5/4 testar och tar av en kontakt till tändspolen ( en cyl i taget) verkar som att hon går på alla, men misständer. 6/4 , startar inte alls?! nöter lite på starten, händer inget. soppa pumpen funkar (hör den när jag ställer på tändningsläget) 10/4 lämnar in bilen, Inga felkoder. Meken nöter på starten (MAN blir orolig!!).. kör lite start gas. tillslut så hoppar hon igång! ryker en del och går lite ojämt..väntar ett tag.. Går på alla cyl, misständer inte och spinner som en katt! Meken skämtade och sa att jag gasade för lite. Och att inte ska tanka 95,, och inte på statoil. Jag är LOST! Är de nå fel eller inte?! Tacksam för svar! Mvh Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.