|
|
|
|---|---|
|
Hej Har bytt spegelhus och tycker inte att den nya spegeln kan gå lika mycket till vänster , så jag ser knappt bilen när jag tar den till max vänster. Så jag fotade när jag tagit den max vänster och max ner, sedan mätte jag, se bild. 2 cm hade jag i vänsterkant, tänkte om någon kunde göra samma sak så kan jag se om det är min bil eller om det var så innan, jag kommer nämligen inte ihåg. Länk Länk Mvh Marcus | |
|
Ingen som har lust att mäta det lite snabbt bara Skulle vilja fixa det idag nu när jag har tid :) |
|
|
ok... tråkigt att ingen vill ställa upp när man själv hjälper folk till höger och vänster här på forumet, går ju fort att kolla och det lär vara fler än jag som sitter på E39 or... Glad Påsk iaf. Mvh |
|
|
Hej! Kan kolla upp detta imorgon & återkomma vid lunch! Men på styrkonsolen (den på förardörren) kan du väl ställa in spegeln åt höger/vänster & upp/ner ? - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Hej Skulle vara kanon. Japp jag kan styra spegeln åt alla håll så motorn fungerar fint. Men jag tycker som sagt att jag kan ställa den för lite åt vänster, dvs när jag sitter o kör kan jag inte se bilens sida utan endast en bit ut till höger. |
|
|
Tja, du har inte hunnit kolla ? Mvh MK |
|
| Fick det till ca 2cm på vår e39a så det är nog inget fel på justeringen iallafall. | |
|
Ok tack så mycket ! Hoppas det är så kanske är jag som fått för mig att man ser mer av bilen när man kör. |
|
|
Nu kommer jag visserligen lite för sent med svar, vart lite upptagen.. Men på konsolen till sidospeglarna skall du kunna ställa in speglarna både den vänstra & högra (du drar knappen åt höger/vänster som du finner strax under styrkonsolen beroende om du vill ställa in förar/passagerar sidospeglarna). Men den högra sidospegeln (passagerarsidan) som du nu frågat efter så skall du kunna se fordonets hela högra bakdel & en del av vägen, samt fordonet/bakomvarande trafik. Nu har jag visserligen PDC så spegeln ställer in ser per automatik, men nu när jag körde den "manuellt" så fungerade den utan problem med. Men nu oavsett det gäller den högra/vänstra sidospegeln så skall du kunna se "döda vinkeln" (enligt den inställningen du har på bilden). - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Min erfarenhet av BMW hittlills säger att du kan trycka på backspegelns glas så att den rappar några kugg i alla riktningar, du borde hitta ett centerläge med denna metod. Riwa |
|
|
Beror väl också på hur långt fram / bak man sitter med stolen ? Jag har haft loss glaset och tryckt och haft mig också. Kan vara så att det är rätt men kanske inbilliar mig, ska försöka få tag i en E39 live och jämföra blir nog enklast så ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.