AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
30.348

Tips inför köp av M635/CSI

Sida 5 av 5
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
eller hur... ;-)
F1
107
F114
M635csi -84
Min M635 är till salu. -84 Montrealblå (Delfingrå original) med ny beige highline inredning, A/C och taklucka. Alpina 17" Allt nyrenoverat men motorn är inte klar. Jag hittade den i Tyskland där den hade parkerats inomhus sedan tidigt 1990-tal. 12800 mil. Rev hela bilen 2004. Ny lack, krom, inredning ja hela bilen är i nyskick. Mirbach har tidigare frågat om jag vill släppa iväg den till Tyskland när den är klar. Pris?

Mr
69
Mr moberg
635csi -88
Du har PM "F114"
F1
107
F114
M635csi -84
Jag har hittills lagt ut 250000 på renoveringen utöver inköpet av bilen.
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Att renovera en E24 är inte billigt, att renovera M635 med M88 är mycket kostsamt. I dagsläget så kan jag bara instämma att slutprislappen på renoveringen kommer att hamna i samma härad. Just av den anledningen är fina original M635 enormt undervärderade idag, men med en ny finanskris som pyr i alla PIGS-countries så kanske det inte är så konstigt?

Johan
F1
107
F114
M635csi -84
Det är en -84 utan kjolpaket och med kromade lister. Bara front, skärmkanter och spoiler på bakluckan. Jag lämnade bort jobbet då jag hade mycket utomlandsjobb tidigare. Jag är inte samma tidsoptimist längre så en del andra projekt är också sålda. Bara några Ferrari projekt blir kvar för pensioneringen. Jag har till 99% använt BMW Originaldelar och jag köpte det mesta när det fortfarande fanns för 10 år sedan (tiden går). Ingen karossplåt behövdes bytas heller då den mest har gått i Berlin. Bara slipa bort all gammal färg. Jag var ner till norra Bayern och hämtade 30 kvadratmeter skinn från BMW/Rolls-Royce oiriginalleverantör. Skinnet (Lavalina Croste Champagne) är samma mjuka kvalitet som sitter i nyare 6 & 7 serien. Walknappa från 80-talet fanns inte att få tag på. Instrumentbrädan och ratten är omklädda med svart nappaläder. Innertaket är textil. Det enda jag har ändrat på M88 motorn är till dubbel kamkedja vilket kräver lite bearbetning vid kamdreven. Det är Bilstein sportdämpare och specialfjädrar på den. Sänkfjädrar till E24 är mjukare än original M635 och det går ju inte för sig så jag gjorde en (dyr) specialare. Frambromsar är 840Ci med aluminiumok och bak är det M5 E34. När den är körklar får den kanske en ny ägare utomlands. Jag kollade på en auktion i Tyskland för ett par år sedan och en ganska rostig M635, silvermet. med Schnitzerfälgar gick för 13000 Euro.
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Vad är det för färg på bilen? Vad blir det för fälgar?

Johan
F1
107
F114
M635csi -84
Montrealblå (Delfingrå original) med ny beige highline inredning, A/C och taklucka. Alpina 17"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.