|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Fattar inte att ingen köper freddes M635a. Bra pris ju? Hade jag pengarna (eller jobbade) hade jag inte tvekat. /Farre |
|
|
Farre: Jag tycker det är bra! Han är bara sinnesförvirrad, han ska behålla bilen! ;-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Minns när han sålde till mig "Nu ska jag köpa en liten colt (lr nåt)" sa han. nästa gång jag ser honom är det i en ///M bonk :-) -> Får han bilen såld, måste vi ha en ny 635:a redo åt honom NÄR abstinensen kommer... :-P | |
|
Fredrik: Måste nog vara så. Sånna bilar säljer man inte. Väsrta fall ställer man undan dom och inte använder dom på ett tag. Bosse: Du har en du kan sälja åt honom så det borde inte vara nåt problem! :) |
|
| Fast jag tror Bosse har insett lyckan i att ha två e24:or! Man blir liksom kompis med båda :-) | |
| Jag har men... Jag är inte lika säker på att frugan har... :-P | |
|
på blocket annonseras en 635 csi till rätt kurs ifall det nu vore så att det är en M verkar i alla fall vara besiktigad med 259 hk enligt transportstyrelsen. kan det vara ett fynd? Länk |
|
|
Ingen riktig M635 om man kollar chassinumret. Johan |
|
| Tror heller inte att M kom med automat :-) | |
|
Länk Vad är detta för bil? Har någon koll på denna? MVH Gustaf |
|
| Sten Jarls Alpina B7. | |
|
B7an verkar svårsåld i till önskat pris, om man haft kapitalet hade den gjort sig fin som pallbocks räser i garaget, nu får man dras med lillgrisen utan "öfverladdning" åter till tråden.. |
|
|
Appropå Jarls B7:a så skulle jag titta åt ett annat håll. Pierburginsprutningen på första generationens B7:or kan strula en hel del och det verkar vara få som lyckas få rätsida på den. Sedan måste man kolla bakvagnens infästningar. Dom gamla e12 & e24orna var inte byggda för B7:ans 462 Nm och många bilar har fått sprickor där. När man upptäckte detta tog man dock fram förstärkningsplåtar, den kan ju ha sådana... Men dessutom är Jarls bil rostig. Lyckas du pruta 200' - 250' börjar den dock bli intressant. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Hade Jarls bil varit "mint" så hade priset varit ok, men nu är den inte mint... vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Just att priset på Jarls B7 stigit varje år sedan de satte ut den... | |
|
Kollade Jarls annons nu. Vilket snack... 71 bilar tillverkade, 25 st kvar.... Totalt byggdes 313 st B7 Coupéer i följande fördelning: B7 Turbo Coupé: 153 st (baserade på e12 dvs en sådan som Jarls säljer. B7S Turbo Coupé: 30st (begr. prod.1982, baserad på e12 med 3,5 l motor) B7 Turbo Coupé/1: 110 st (baserad på e28, sådan som jag har, tillv: -84-87) B7 Turbo Coupé/1 kat: 20 st (baserad på e28 katalysator, tillv -87-88) Så nu vet ni det :-) mvh Fredrik |
|
| Lite mer borde man kunna begära av en som säljer Alpina-bilar kan man tycka... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Men så har väl B7:an dessutom varit till försäljning hos Jarl sedan 2007-2008. Och hela tiden med ett pris över 300k ! =) Mvh Patrik |
| Fantastiskt fin är den, men väldigt svårsåld :) | |
|
Tjena ja det är svårt att sälja bilen men om jag någonsin ska kunna få undan pengar osv så är det ett nödvändigt ont, sitter inte med ett hus och dubbelgarage så att bara ställa undan den är inte heller så lätt. men har hört av sig lite folk men bara snackare som drömmer utan pengar, varför ens ringa om man inte har kulor, ska göra om annonsen lite. Bosse: jag köpte en colt efter jag sålde bilen till dig..haha! Nu åker jag toyota corolla och det känns bra=) Just jag bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning igen, rätt skönt! Efter denna tänkte jag köpa Fredriks gröna alpina...hehe kan bara bli bättre=) haha FREDDAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.