|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Nähe....ingen BMW nyckel i påskägget i år heller.... Jodå, visst lockar väl en B7:a, men då kanske jag måste starta min variant av Makeradligen först! ;) Å andra sidan kanske det inte är en så dum idé i påsktider.... Jag antar att utbudet av Alpinor inte heller är direkt dignande...om det är halvsvårt med CSI, svårt med M, borde det ju vara halvt omöjligt med en Alpina. Men....jag är öppen för förslag såklart! Har Hartge gjort ngt liknade med 6-serien som Alpina? I så fall vad? Hittar just inget på nätet... Tja, på återhörande blir det väl igen då nyvunna Bayervänner med överläppstycke. =) MVH Gustaf |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Beträffande M635 med S38B36 motor, så är "Freddeponkens" M635 (Bonk) ute till försäljning. En mycket fin och lågmilad bil, med dock en aning modifierad. Länk Mvh Patrik |
| Den ser ju ruskigt fin ut! Priset verkar dessutom vara bra :). | |
|
Freddeponkens bil är fin! Klart trevlig och kanske den bil där bytet till S38B36 känns mest ok eftersom det finns speciell dokumentation om den. Den "italienska" B7:an kan nog vara till salu. Jag var halvhjärtad spekulant på den för ett par- tre år sedan, men drog öronen åt mig dels pga bristande dokumentation från mitten av 90-talet och frammåt. Dessutom har den blå skinninredning och det är inte direkt det snyggaste jag vet. Bilen är arktisblå med dekoset i guld och det är ju rätt snyggt! /Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Nej, taxiblått skinn hör inte hemma på en GT-vagn. | |
|
Vi fattiglappar får hålla till godo med en vanlig (ej orginal) e24 och ta motor från billiga krockade m5 e34. Blanda ihop delarna och få en hybrid (ej miljö bil). Det fina med det är att man inte behöver "gå på tå" och oroa sig för att från gå orginal, dvs förlora "allt" värde i bilen. Man kan bygga "sin" egen bil, helt enkelt. Det dåliga är att bilen "inte" är värd något (om man nu någonsin kommer sälja). Länk |
|
|
Det är väl knappast något fel med att plocka ihop en customized bil, finns ju faktiskt många fördelar bl.a de som du nämner själv. Min E9 kommer delar från säkert 20 olika BMW modeller för att bli något jag själv ville ha. Johan |
|
|
Fantastiskt fina bilar du har Grym&Elak !!! :) Skit i värdet, man lever bara en gång och då ska man njuuuuta |
|
|
:-) Tackar Jag tycker att fördelarna överväger nackdelarna. Pengar är inte allt! Känslan av att ha en bil man man känner till sista muttern, går knappast att värdera :-) kan avslöja att jag inte skulle sälja för 300kkr (gäller hybriden =). |
|
|
Grym&Elak: Kan bara instämma... man kan ändra/bygga om saker, utan att behöva tänka på att man "förstör" en ovanlig bil. Men den blir väl knappast mindre värd än en org 635? Har du reggat som ombyggt fordon eller ska du göra det? Det är ju tacksamt när så mkt delar passar direkt, fast det skiljer så många år/"serier" emellan dem.... Kent |
|
| Gustaf_R>> Länk ang. Hartge och E24. De är nog ganska få skulle jag tro. Det står lite varje på den sidan. =) | |
|
En av de snyggast e24 jag sett: Länk har den lite som förebild för min :-) Vad gäller värdet på e24 orginal eller inte, så tror jag att värdet på orginalbilar kommer att öka mer än på de som inte är det. Just för att orginalbilarna blir färre. Det är nog annars upp till säljare och köpare att värdera varje bil för sig. Jag vet tex inte vad folk skulle betala för min hybrid. Jag vet dock att det de är villiga att lägga ut är minst 100kkr för lite :-) |
|
|
Herrar Grym & Elak samt Erneland, Tackar för länkar - i sanning fina bilar! Jag håller med flera av föregående talar. Sannolikt kommer orginalbilar betala bättre över tid - om man ser dessa som investeringsobjekt som man förvaltar och har kul i under tiden. Ju mer orginal desto bättre. Å andra sidan är detta oerhört vackara maskiner, som faktiskt skall levas och kanske piskas....av den anledningen är det ju givetvis ok att göra vilka modifieringar och förbättringar man behagar! De kanske i slutändan inte betalar rimtigt lika bra - men var det därför vi köpte dessa för början? Kanske, eller kanske inte. Ja, nu tenderade detta inlägg att platsa i 'floskel-VM', men vad jag försökte säga att vi alla har olika plånböcker, mål och ambitioner, men att vi kan träffas i 'mitten' och tipsa och hjälpa varandra! Universum snurrar runt e24 i detta fall. Igen måste jag säga - vilken start jag fått som inte ens har en BMW än, och det skall bli kul att trätta er framgent! En hobbypoet (jag är ju tvungen att på något sätt förklara mitt känsloutbrott ovan....) och nybliven e24 älskare Gustaf |
|
|
Tips, kom till Mantop den 28/4 där kommer du att få en rejäl dos av e24 och många andra modeller. Du kommer att träffa insnöade nördar och dess bilar (mig inkluderad). Efter det kommer ditt sug ökat precis som ditt kunnande :-) |
|
|
Även jag ser ut att dyka upp om inget kommer i vägen ;). Väl mött! /M |
|
| Nice :-) | |
|
Jo min bil är till salu då jag känner att det är dags att prioritera andra saker, känns inte roligt och jag har lagt ner så mycket tid på den sen jag köpte den, kostat på den säkert 60K men den behöver mer kärlek, finns lite stenskott och några små bulor, behöver även se över silentblocken och urtrampningslager men bilen är välskött och väl underhållen. Gillar verkligen modellen och framförallt folket i dessa kretsar, ni betyder mycket för mig och kommer så även göra även om jag säljer bilen. priset kommer diskuteras till den som är intresserad då den behöver lite kärlek=) mvh Fredrik! |
|
|
Hehe, Freddan du kommer inte klara en månad utan e24 :-P Men när abstinensen blir för stor kanske du kan få köpa "lillebror" (då sluter vi cirkeln på något vis hehe). Jag kommer nog inte ha kvar den för nu ska jag i med en 3.8 topp och vassare kammar i "din" gamla. Målet är att passera 400 hk eller 315 hhk :-) P.S Säljer du före 28/4 får du åka med mig till Mantorp |
|
| Hur går det kompis, har du hittat någon intressant E24:a? | |
|
Är genuint tacksam att du frågar! =) Nja inte än så länge. Har väl span lite här och där och jag har fått ett par tips. Jag är ju änså länge rätt 'vid' i vad jag kan tänka mig. Det enda absoluta kravet än så länge är att den skall vara rostri (då jag kucklat allt för mycket med detta tidigare, och inte är jag särskilt bra på det heller). Jag är less helt enkelt. sedan måste jag väl erkänna att jag är rätt svag för mörka bilar med ljust skinn också, men detta är verkligen inget krav... Kommer att ta mig till Mantorp och E-tuna om inget katastrofalt inträffar. Vad kommer jag åka dit då???? Jo då, den ärofulla vagnen Citroen! Där kan man snacka om flytande fjädring! Luftassisterad bayersk bakaxel känns rätt lamt där....=) Skulle nog kunna tänka mig att byta jämt med fyra gasklockor mot en 635:a det borde vara lugnt va? MVH Gustaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.