|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min högra bakdörr låser inte, varken med nycklarna eller med centrallås-knappen inuti. Tankar? Har kollat runt lite, kan "window actuators" vara något? | |
|
Ok, verkar inte komma någon vart här. Frågat på ett annat forum, och där säger de att det till 99% är "locking actuators". Någon som kan bekräfta? Är det denna jag ska köpa? Länk 600 kr ny på Schmiedmann, ca 150 kr från England. |
|
|
Rätt vanligt även att kablar är av eller att kontakten mellan dörr och kaross är oxiderad. Testa att ta ner dörrsidan och se om du får fram någon signal till låsmotorn. |
|
| Hur ser man om man får fram någon signal? | |
| Annars kanske du kan börja med att kasta om relät i din bil (det du länkar till) och se om felet flyttar till vänster sida. | |
|
Dock lite jobbigt att plocka isär båda dörrarna om det bara är fel på ena :P Ska försöka fixa en sådan "penna" som mäter spänning. Vad gör man om det inte kommer fram någon signal? |
|
| Visst kan du börja med att mäta spänningen. Men att det skulle vara jobbigt att riva av dörrsidorna skulle jag inte vilja påstå. Tar inte många minuter! | |
|
Tycker bara det är krångligt att sätta tillbaka dörrpanelen sen. Sen går ju isoleringen av på köpet... |
|
|
Provade idag att kolla med en sådan här voltpenna Länk Jag höll den mot sladden som går till låset inuti dörren, samtidigt som jag låste bilen. Den visade inget utslag. Fast en sådan penna kanske inte reagerar på en så kort och snabb signal... Finns det något sätt att kolla om kablarna är oxiderade? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.