AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.632

Vågar man köpa denna M5 E60 ?

Sida 2 av 3
Absolut, den gröna var i mint condition och garanterat en utav Sveriges fräschaste. Jag har aldrig skrivit/sagt att det var Sveriges fräschaste, utan en utav de finaste.

Jag hade tagit hans M3 över alla andra, finns så otroligt många lik och jag har inte sett någon finare iaf.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Tycker personligen facelift hysterin är överdriven. Har jämfört på detaljnivå, skulle aldrig välja bort en fin icke facelift till rätt pris bara för den inte är lci. Har hört åsikter som plastbil osv på forumet, totalt överdrivet enl. Mig.
Lasse Karlsson
Ribban!

Äntligen nån med samma åsikt som mig. Överdrivet var ordet!!

modolasse
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Håller med Ribban, LCI är bra på alla sätt men det är inte så stor skillnad. Överdrivet som sagt och det gäller alla E60/61.
Håller oxå med dig ribban
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jag hade också valt en finare pre facelift framför en risig facelift. Men lägger hellre extra pengar på en facelift. Mkt för jag uppskattar keyless go (jobbigt att leta efter nycklarna när man är på fyllan tex) Och såklart gillar jag touring skarpt.
Däremot undrar jag:
Bluetooth i prefacelift, finns det? Om det finns är det samma funktion som i facelift?
Någon som vet ifall idriveuppdateringen runt 08-09 har a2dp stöd för musikstreaming via blutetooth?
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Instämmer med sallepwr... Keyless-go is the shit. Jag brukar även glömma nycklarna i tändningen efter att jag dratt en fyllerepa, jävligt drygt...
//
117
//Mick3
M3 E92-08
sista inläggen gjorde min påsk ;) ta de lugnt nu med fyllan.. tur ni har keyless ;)
GLAD PÅSK :D
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Bluetooth finns som extra i alla E60 oavsett modell och årgång.

Som jag sagt tidigare så är skillnaden inte alltför stor på facelift, allrahelst inte på M5 som ofta har utökat skinn som då tar bort plasten på arrmstöden.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Då är det väl tur att en del inte tycker det är överdrivet och köper LCI istället,annars hade de inte sålts några överhuvudtaget..:)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Är väl mer inne på att man inte skall stirra sig blint på om det är LCI eller inte, utan snarare skicket. Är ju knappast nåt negativt att det är lci :) Dock tycker jag det är helt onödigt att dömma ut 05/06 bara för de inte har faceliften! Eller rättare sagt riktigt dumt... ;)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Kan också tillägga att man sett en del kommentare på icke LCI m5:or, som direkt dömts ut med kommentarer som "ej lci" skippa den, plastbil osv. Trots de i många fall rört sig om riktigt seriösa bilar som verkar riktigt välskötta till OK pris. Dessa kommentarer ser jag som direkt onödiga :) Bäst ju att bilda sig en egen uppfattning, precis som jag gjort. Sen respekterar jag givetvis att andra tycker olika än mig :)
Bi
3.797
Bianca

Dumt o dumt..de får stå för dig..Whatever..du tycker en sak,och jag tycker en annan!
Då kan man alltid säga varför skall man köpa en facelift när det har kommit ut en ny generation av samma modellbeteckning. Det är upp till var och en att köpa en bil man gillar. Skulle alla vänta på facelift skulle ingen köpa pre-facelift ;-)
LCI, "sista årsmodellen", "uppgraderad", osv...Vem bryr sig,egentligen? Inte jag. Skick kontra pris är det som gäller, det har jag alltid sagt. Vill man ha en M5 E60 men med en högst begränsad budget (säg 240") så väljer man såklart den bästa bilen som ryms inom budgeten, inte den nyaste, för nyast betyder inte automatiskt bäst. Däremot om man har obegränsad budget (läs uppemot 450") så kan man ju tillåta sig att titta på bilar med "extremt lågt miltal"o kanske som mest 2-3 år gamla. Sen kan jag tycka att det är lite patetiskt att folk som inte äger en M5 E60 (LCI eller inte) talar om för ev intressenter "hur de skall tycka". Det är viss skillnad på att provköra en M5 E60 (LCI eller inte) jämfört med att äga den. Tveksam till att ägarna upplever skillnaderna som "stora", det är väl trots allt prestandan som är viktigast inte hur nån knapp eller dörrsida är utformad.
Däremot kan jag hålla med om att LCI hade varit o föredra om det varit markanta skillnader, tex att LCI hade fått en 7-växlad DKG-låda istället, eller 4-kolvs ok med större skivor, eller att "komplettläder" är standard, eller någon annan rejäl uppgradering. Allra helst hade jag ju sett att BMW hade sett till att ge M5 E60 en 7-växlad manuell låda, en sådan M5 E61 hade stått högt på min lista! (Jag vet att de finns med 6-växlad manuell i USA, men inte som Touring?
Jämför gärna med M5 E34...Första årsmodellen hade en 3.6a på 315 hästar, "vanliga" stötdämpare o till o med solida skivor bak! 89/90 så kom det ventilerade skivor bak, o säkert nån annan mindre betydelsefull ändring. 91/92 var det dags för "LCI 1", då fick bilen en större motor (3.8a på 340 kusar), helt nytt motorstyrsystem, helt nya "elektroniska" stötdämpare, dvs en markant uppgradering. 94/95 var det dags igen,"LCI 2". Denna gång bestod uppgraderingen i rejälare bromsar med 4-kolvsok fram samt 6-växlad låda. I fallet med E34 kan man helt klart säga att "LCI 2" är att föredra på alla sätt o vis då den är rejält uppgraderad kontra den första modellen. Jag är tveksam att man kan säga detsamma om M5 E60/E61...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Dawwe: bra inlägg med rätt tänk:-)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Dawwe: Mkt bra inlägg!
Dawwe: Riktigt bra inlägg, Bianca kan ju gå och lägga sig med sina inlägg :)
Bi
3.797
Bianca

jag sa inte vad folk ska tycka..de kan dom ju själv göra.
.men tycka och tänka samt ha en egen åsikt ska man för helsike kunna ha...
Ingen som säger VAD för bil dom ska köpa..upp till var och en och köpa precis det som dom vill ha
Phoenix M3...Ytterligare ett mupp-inlägg..!Inte förvånad.
Dawwe..Jag har provkört båda JA,motormässigt ingen skillnad.Men att de inte räcker för mig,kanske räcker för andra..jag vet inte,jag bryr mig inte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.