|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Det är så att motorn (m50b25) tagit in vatten i oljan så antog rätt fort att det var toppackningen som gjort sitt men efter att ha lyft toppen så kan jag inte se några skador på packningen. Den är dock lite brunaktig, typ samma färg som gammalt äckligt kylarvatten på viss ställen.. Kan det vara så att toppen slagit sig och packningen har klarat sig ändå så att det är därför den tar in vatten? Håller på att ska montera den i en e30 så skulle vara grymt tacksam för svar så man tar sig ut nån gång i sommar // W | |
|
Inte alls omöjligt den slagit sig för dig. Hade inte monterat den innan koll alla fall, så du ser att den verkligen är plan. |
|
| Ska lämna in den på tisdag för en kontroll av planheten! Var mest en fundering på om det är möjligt, för enligt firman jag tänkte lämna in den hos sa att det i princip var omöjligt att toppen slår sig om inte packningen far.. Vet dock inte hur erfaren han är på bmwtoppar. | |
|
Som du beskriver, så tror jag det är möjligt. Vet ej om den kokat för dig någon gång. Vet ej hur känslig denna toppen är, men vet någon från tidigare års modeller slog sig för en fis på tvären när de blev lite varma/koka till. Hålla tummarna för det bästa på din. |
|
| Killen som jag köpte motorn av har den kokat för ett par gånger så det är därför jag tyckte att det kändes som en möjlighet att den slagit sig även fast packningen är hel. | |
|
Blir säkert att du får plana den då. Lycka till |
|
|
Jag har varit med om flera packningar som ser bra ut ändå varit kaputt. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Mycket möjligt att det kan vara så också, blir ny toppackning osv när allt ska monteras ihop igen så då ska det förhoppningsvis hålla tätt =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.