|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kan man beställa sportstol enbart på förarsidan på F30?? Kommer ju se sjukt ut. :-/ Jag klimatkompenserar för 8 miljöbilar. /Andreas |
|
|
Sportstolen var ett skämt. Vadå hur långt är ett snöre? Det är inte alls samma sak |
|
| Röstar också för utan! | |
|
Många svar men inte många som motiverar varför. Jag har nog bestämmt mig. Det blir utan för det samlar smuts och tillför inget till utseendet. |
|
|
De som har en liten motor vill ha större motor och kompenserar delvis med att dekaltrimmma sig uppåt och de med stor motor vill hålla klåfingriga och avundsjuka på avstånd och dekaltrimmar därför neråt. Lämna blankt så är du neutral. Då jag köpt vagnar beg så har det blivit utan på cabben och med på touringen. Ingen stor grej för mej. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Jag skippar inte modellbeteckning pga av skam för liten motor. Min bil kostar 400 000 ny. Betalade ifs 360 efter många rabatter. Mycket mer än nån e46 som rostar med 230 hk. |
|
|
Motivation; Det är snyggare och ser renare ut om man inte har beteckningen, det gäller oavsett motorbestyckning. Ser ingen poäng med att ha emblem annat än i undantagsfall. Mvh Stephan |
|
| Lite off topic kanske men 400 000 för en sketen 320d är helt sanslöst egentligen, Bmw har verkligen lyckats med sin marknadsföring ;) | |
| Tycker det är olika för olika modeller, vissa kräver emblem för att få den rätta harmonin medan andra är bättre utan. Det som jag däremot upplever som riktigt hemskt är då ett "m-emblem" kan klistras på lite hur som helst. Typ en 120 med ett "m" någonstans där bak. Rysningar....... | |
| Ja helt ot. Det är inte så dyrt en citroen c5 kan gå på 350 lök. Det kostar med nybil. Har man sina referenser angående bilpriser på 10 år gamla bilar så är det väl chokerande | |
| Ett m-emblem precis vid plåtkanten av bakluckan. Ja, inge vidare | |
|
Med! Det ser tomt och tråkigt ut utan. (Lines-emblem är dock töntiga och bör undvikas.) /Erik |
|
|
Jag föredar med och har det på bägge. Tycker det ser snyggt ut faktiskt. Visst kan det tyckas att det ser mer cleant ut utan men jag gillar när det står. Tänker slänga lite ved på brasan.... BMW-märket är ju oxå ett emblem, om man inte gillar emblem, borde inte det emblemet bort då med? Däremot är det viktigt att det är rätt emblem och att det sitter på rätt plats, på rätt sätt. Den typiska frågan som aldrig kommer att nå konsensus eftersom det handlar om tycker och smak, där inga rätt eller fel finns. Glad Påsk! Niklas Fransosen |
|
Verdi |
Hade inget emblem på mina 320d och har inget på min 330xd heller. Tycker ingen av bilarna varken är nåt att skämmas över eller nåt att skryta med. De som bryr sig ser ju ändå ungefär vad det är för motor på utblåsen. Faktum är ju att 320d är "toppmodellen" med enkelt utblås, så att plocka bort emblemen på en sån är ju riktigt dumt isf. Då kan ju folk tro att det är en 316i. Men ingen som bryr sig tror att det är nåt starkare än vad det är. Lika på min 330xd. Det är ju dyraste modellen med två utblås till vänster. Kan misstas för en ynklig 325i, men aldrig för en 335:a. :-) Tycker dessutom det är löjligt att skriva saker som "en sketen 320d". Bilen går helt ok och man får njuta av mer eller mindre samma bil i övrigt som en 335-ägare får. Styrkänsla, chassi, inredning, utseende, utrustning... Allt är lika. Förutom tråkigare ljud, sämre acceleration och mindre bromsar. |
| Kör utan på mina bilar. Mest för att det är lättare när man ska tvätta och polera. Sen att den ser mer clean ut är bara en bonus. | |
|
Verdi, nej det var taskigt att skriva sketen, jag har själv en tjänstebil av vanligt märke som bruksbil och den är rätt trist. En 320d sätter jag i samma kategori av bil, en diesel, lagom snabb, lagom av det mesta, men verkligen inget speciellt alls. De sakerna som du tar upp är saker som gör en bil speciell, lägg till några av attributen från ex. en M-modell som en riktig bromsad diff och allmän förfining så är det något helt annat. 400 000 för en helt vanlig bil är mycket pengar men uppenbarligen så funkar det! Nog med off topic från mig :9 |
|
|
Mitt snöre är 1,25 meter från början till slut. Allt annat är fel. Kör även utan kromklistermärken. När jag köpt beg med har jag kört varmluftpistol och t-röd! Jag har dock funderat på dekaltrimm. Sätta på 318-emblem på en M3 eller dylikt. Kul som fan hade det varit. /G |
|
|
Jag vill förtydliga mig lite : alla med liten motor vill inte ha större och således är inte alla med en blank baklucka de som drömmer om en större motor. Och i dagens miljöinriktade klimat är det ju populärt och politiskt korrekt att ha en miljöbil, t ex 320ed och många företag kräver att företagsbilar ska vara miljöklassade. Var och en väljer emblem eller ej av sina skäl - det finns de som väljer baserat på mina föreslagna skäl... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Pris beror ju på utr. Baspris på 320d är väl 309. Det är rätt billigt. 325d och 325i inte så mycket dyrare. Jag tyckte dock efter att kört min kompis 325 att det inte var så mycket drag och väldigt törstig (335 faktiskt mindre törstig) 325d fanns inte med xdrive, vilket var ett krav vid tillfället. Tror inte det blir det nästa gång dock. Iaf jag är nöjd med att inte ha emblem. Lättare att göra ren, Bilen blir dock fort skitig jämt ändå på vintern. Kanske blir det med emblem nästa gång, så att det inte ser naket ut. Svår fråga, men inte så viktigt. Kul att det finns forum ändå där man får disskuttera såna här oväsentligheter. |
|
| Det är ju så att det finns posörer som bryr sig om bilens utsida och satsar på feta fälgar, metallic, m-paket, viktigt vilka dekaler som sitter påoch sånt och de som är oberoende av omvärldens åsikter och njuter av sin bil efter egna preferenser, dvs hur bilen känns att köra och hur den ser ut innuti. Sure det är kul att titta på en fin bil men mer tid tillbringar man på insidan. Om man har råd med både och är det förstås kul. Både rätt motor, inredning och utsida. Men om man ska prioritera tycker jag insidan är viktigare. Utsidan är ändå alltid ok på en BMW. (utom 5 gt, förra 1-serien och bangle sjuan) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.