|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
När jag beställde min bil valde jag bort modell beteckning. Xdrivesymbol och 320d på bakluckan. Skälet var att undvika att smuts fastnar. Sen tycker jag att det är onödigt att det ska stå utanpå om bilen driver på 4 hjul och vad det är för motor. En kännare ser ändå vad det är för modell på avgasrör och grill. Möjligtvis kan modellbeteckningarna vara fina eftersom kromet lättar upp looken, speciellt med mörk lack. Nästa bil blir en 328 eller 335. Funderar hur jag ska göra då? Linesemblemen går definitivt bort. Iaf om det blir en luxury. Känns fånigt att det ska vara ett emblem som det står luxury på för en bil som kostar så mycket (på en billig bil också för den delen). Vad har ni andra för åsikt i frågan? | |
| Alltid snyggare utan emblem! | |
|
Utan! ---- BMW CS #6212 |
|
| utan | |
Karl-Hilding |
Med! |
| På en M-bil får det gärna vara emblem, annars utan. | |
| Är det en 335 då ska det vara med, är det en 320, då är det nog bättre utan. :) | |
|
Efter tycke och smak och sinne för humor eller skryt. Kika på bilen, känns det "balans" med modellbeteckning? Är det plottrigt eller lagom diskret elegant? Sitter något det minsta snett? Annars kör jag enligt filosofin "ju mera hästar, ju mindre dekaler". En 520d är OK med. En 550i skulle jag köra utan. |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Utan får min röst. |
| Utan. | |
|
Utan. mvh/ Anders |
|
|
Utan... hade på min när jag köpte den men det är bort nu. Mvh Martin |
|
|
Jag har inget emblem på min 530, hade endast haft emblem om det var en M5 tex. Alt en 550, för då tycker jag det är lite kul eftersom den är ovanlig och lite fläskig :) |
|
|
Även en m-modell skulle kunna tonas ner lite, om man vill vara diskret. De borde också gå att få utan dekal. 550i är en cool beteckning, kanske kan reta upp någon priusförare. 550, känns lite maffia över den modellen. Cola-släde |
|
|
Japp. den är fet ändå men M märket är mytomspunnet ändå :) Japp 550 är fett , Oljeshejk style |
|
|
Aldrig på mina bilar oavsett vilken modell Bättre att slå drån under läge :-)) |
|
| 95% av alla 3- och 5-serie man ser nuförtiden är ju ändå *20d, så det spelar ju föga roll att ha ett emblem som styrker detta.. :) Men det är upp till var och en! | |
|
Ja verkligen , 320 d överallt. Blir glad när jag ser en bensinare eller något det är så ovanligt :) |
|
|
Kör med motoremblem! Lines kan du ta bort enligt mig. Bara trams med dessa lines som begränsar utrustningsvalen. ------- //Lövet |
|
|
Ja. Angående f30 funderar jag på en asketiskt utrustad 335. Alpinvit Hifi Isofix Sportstol (enbart förarsidan) Tygklädsel Sportautomat Std 17 tum Svankstöd Ej modellbeteckning Bluetooth Pdc bak Det är ju allt man behöver, egentligen Då klarar jag mig runt 50 i extrautr |
|
|
Du kan ju lika gärna fråga hur långt ett snöre är..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.