AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.125

Fantastisk service!

rsarits
Har nyligen köpt en begagnad bil på BMW i Uppsala (Novation)
Bilen jag köpte var inte ny, det är en 535DA -06 med 20K mil på mätaren

Efter ett par veckor visade sig bromsbeläggen vara på upphällningen.
Pratade med säljaren, han löste detta utan problem.
Igår startade inte bilen när jag skulle från jobbet, ringde mobile care, de kom efter 15-20 minuter och startade bilen, jag åkte till Novation och pratade med säljaren igen.
Han sa bara: Gå till kundmottagningen och säg till, så fixar vi detta.

Vid kundmottagningen förklarade jag att jag skall iväg med husvagnen idag, och måste ha bilen.
Jag fick genast en lånebil och de skulle byta batteriet till senast idag på eftermiddagen.
Halv åtta (!) i går kväll ringde verkstaden och sa att bilen var klar, jag hämtade den i morse.

Enastående bemötande, snabb service och framför allt så behövde jag inte stå och argumentera om varför jag skulle slippa betala delar.

Mina varma rekommendationer

Micke
ab
55
abstruse
528i F10 2010
Har också hört gott om Novation av andra, men har själv inte haft samma erfarenhet med dem.

För några veckor sedan sa damen i familjen att hon nog kommer köpa en kombi nästa gång hon byter bil och yppade i andetaget efteråt: "Så det var ju synd att du sålde din sedan (E39) och köpte kombin (E61)".

I samma ögonblick vädrade jag morgonluft och insåg att det fanns chans att byta ut familjekombin och bli med sportbil denna sommaren, trots att man är familjefar och villaägare. Dvs, köper damen en kombi, klarar vi oss likväl.

För att komma till saken:

Kort därpå började jag sondera terrängen efter Z4:or och hittade för ett gäng veckor sedan en högintressant Z4 på bytbil.com, bilen ifråga fanns på just Novation. Jag skickade en förfrågan via bytbil.com till den aktuellse säljaren hos Novation och undrade lite försynt hur mycket jag skulle få ge emellan om jag bytte in min E61:a.

Efter ett antal veckor väntar jag fortfarande på svar...
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Du skulle ha "teleporterat" Novation istället för e-mail/kontakt via bytbil (vid sådana förfrågningar är det bättre & vända sig till 1-a personen istället för "mellan-handen").

- Bayerische Motoren Werke AG -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.