|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad på "ZF 4HP22/24" och "4HP22" ?? Mvh Jonas B. Tänkte mest om det går att montera in den jagb har i min E32-735-88 i min 635-86?. Att den passar på M30 blocket vet jag,men om det är samma styrning med knappen "sport,economi,manuell" Mvh Jonas B. | |
|
Lite mer förenklad fråga: Vad är skillnaden på mina lådor: Den från 635-86,E24 och 735-88,E32 båda med optionen "sport,man,economy"..... Alla synpunkter är intresanta och även konvertern om det är någon skillnad?? Mvh Jonas B. |
|
|
Jag gissar att 4HP22 är en låda, 4HP24 är en annan, troligen någon mindre skillnad. Skiver man 22/24 syftar man troligen på båda. |
|
|
Lådan till E32 är faktiskt 5-växlad......och Till E24 är det bara 4 växlar, vet dock inget om utväxlingen. Mvh Jonas B |
|
| En 5 växlad låda heter inte 4HP.. oavsätt. | |
|
Den första 7serien med 5stegad automatlåda var E32 med V8 våren 1992, 735iA E32 har 4stegad låda. Ska jag gissa så ändrades lådan för att passa till den nya/kraftigt ändrade M30maskinen som E32 fick från start och E24 fick till faceliftet våren/sommaren 1987, om nya lådan passar till gamla motorn vet jag inte. Men någon amerikan kanske har prövat?! Sök på bimmersforum.com. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.