|
|
|
|---|---|
|
Måste sänka min 335 ci M xdrive, hade tidigare en 335ci M -07 och trivdes kanon med den pärlan. men missa helt att Xdriven inte kommer sänkt med M-paketet när ja beställde min nya! Har hittat fjädrar som sänker 25/10 men vill ha 50/25. Vet nån om det går att beställas någonstans ifrån?? Känns som att den inte ens blir sänkt lika mycket som min 07:a annars. Är det nån som vet?? Mvh Roger. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vitsen med en 4 hjulsdriven bil är väl förutom drivningen just markfrigången är högre för bättre framkomlighet eller har jag totalt missuppfattat ? En släde med 4w drive känns ju knepigt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Min fyrhjulsdrift handlar bara om att ja kommer upp för mina asfalterade backar vintertid, vilket var omöjligt för många gånger med min förra 335:a, och det är plogade vägar ändå. Markfrigången tycker ja just nu förstör känslan med min pärla tyvärr, och hela karaktären ändras så den riktiga coupekänslan saknas nu utan sänkningen? Men du vet inte vart ja kan hitta eller nån annan som sänkt en xdrive?? Mvh Roger. |
|
|
He he.. Ja hasso, du har totalt missuppfattat poängen med en 4 hjulsdriven 335a. Det är inte för att ta sig fram i terängen, det är för att ta sig fram där det är halt. Jag tycker det är konstigt att man inte kan välja standard M-chassi på dem. Riktigt roligt på vintern med 4w drive. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Drivknutarna fram kommer högst sannolikt ta stryk av en sänkning, sänk så lite som möjligt - 25/10 är nog en hyfsad kompromiss... Mvh |
|
|
Det ja läst på E90post så e det många som sänkt extremt mycket mer än 25/10, typ 50/25 och dom verkar inte ha haft några problem alls med det??? Och det säljs på sajter där till X-drive bilar?? Känns som att vi förstorar upp problemen här?? Om man sänker en bakhjulsdriven bil då kommer aldrig snacket om drivknutar, men här förstör det bilen?? Då måste det ju slita även mycket på ojämna vägar och det låter inte logiskt hos mig, men ja kan ha fel?? Ingen som vet var ja kan beställa förutom i USA??? Det kan väl inte bara va jag som upplever detta som jobbigt att bilen e för hög?? |
|
|
jag förstår dig helt och hållet! Klart att en bil får ett helt annat stuk med rätt hållning. Både Eibach och H&R's fjädrar till 335i passar väl XDrive också, skillnaden är bara att sänkfjädrarna till XDrive inte sänker lika mycke i fram. |
|
|
På äldre fyrhjulsdrivna BMW så har knutarna fram slitits mer med sänkning, kanske beroende på att man svänger med framhjulen? Fyrhjulsdrivna BMW brukar ha en annorlunda setup i framvagnen pga drivaxlarna, tror inte att fjädrar/dämpare är likadana som på den vanliga bakhjulsdrivna. Mvh |
|
|
Får nog ta och beställa H&Rs ställbara ställbara chassikitt om ja vill sänka mer än 25/10. H&R justerbara fjäderben, stötdämpare av enrörstyp av upside downkonstruktion och anpassade fjädrar, Satsen sänker 30-70mm fram 20-50mm bak H&R-29.177.3 BMW 3 Serie Sedan Coupe E90 E92 X Drive 4wd Är detta okej prylar att sätta på kvalitetsmässigt?? |
|
|
rolle10: jag har precis sänkt min touring med HR-fjädrar (än så länge bara fram, ska fixa bak nästa helg) och jag tycker att det blev perfekt! Inte nog med att det förbättrade helhetsintrycket på bilen 100%, dessutom blev den sjukt mycket trevligare att köra. Innan blev man ju sjösjuk över fartguppen, nu är bilen så tight som en bmw skall vara, utan att vara stenhård. Beställde mitt kit på tyska e-bay för 1800:- inkl frakt. |
|
|
Tack Joxgbg!!! Då blir det H&Rs ställbara kit för mig!!! Ska ut på tyska e-bay nu å söka!!! Ska bli så jäkla skönt att få pärlan sänkt nu, och uppgradera Vishnuboxen å beställa methanolkitt samtidigt!!! Får sätta på mitt sparade Bastuck quad system nu också!! Jäklar va ja kommer trivas nu i sommar med Pärlan!!! Tack allesammans för era svar!! :) |
|
|
jag sänkte min 335 xi förra sommaren med H&R sänkningssats 25 fram och 10 bak blev rätt fint tycker ja, och en lagom kompromiss för funktionalitet och utseende, för om ja bara skulle gå på utseendet så skulle ja vilja ha ner den lite till. Länk så ser den ut iallafall. så har du något att jämföra med :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.