AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
916

E34 540iA går konstigt ?

Hejsan. Igår när jag startade min 540 så startade den som vanligt, men den går lite ojämnt på tomgång,. Jag körde sedan iväg och tryckte plattan i mattan, bilen "hoppade till" under gas pådraget varför blev de så ? I måndags när jag körde och skulle göra en omkörning så hade jag sporten i och tryckte plattan i mattan, bilen kändes då väldigt seg ? Inte samma klipp i motorn som de varit innan, kkändes fruktansvärt seg. Vad kan de vara för fel ? Tacksam för svar.
Igen som har nån anning ?
he
3
henke731
Bmw 530D -01 Touring
Är den seg på kickdown med att växla ner och känns orkeslös? samt oren gång,särskillt utmärkande på tomgång?

Isåntfall är vi 2 som har samma fel.. Min andra 540 känns så jävla mycket rappare!! störande..

Mvh
Jaa precis så är den, innan har de varit redigt bra tryck i den men sen bara försvann de..hmm
kanske är ett vanligt fel på e34 540iA ?
he
3
henke731
Bmw 530D -01 Touring
Bytte tändstift alla 8st och tändspolar 8st från min andra 540. Problemet löst, går som en dröm!! Så vet ej om det var stiften eller spolar men skulle börja med nya stift annars spolar i andra hand! Lycka till!

mvh
he
3
henke731
Bmw 530D -01 Touring
Hej

Bytte tändstift på den andra som jag tog spolarna ifrån samt stift. Nu går den med som en klocka. Så kanske är värt att kika över om du inte redan gjort det.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.