AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.655

Någon som har en hint om vad en Porsche 911 Targa-88 kan betinga i Sverige?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja, har en släkting som evtl är ute att sälja sin fina vita Porsche 911 Targa-88 med 3,2liters motorn utan kat.(svart targatak).
Motorn/bilen rullat 17900mil.
Ägt den sedan hösten 2005.
Fint skick och välunderhållen(vet att ventiljustering gjordes i fjol + regelbundna olje o filterbyten etc etc.).
G50 lådan(5vxl), Fuchsfälgar 15'', 7tum breda fram och 8 tum bak, rostfritt sportavgassystem med "singelutblås"(vet tyvärr inte märket på detta system).
Ingen vinge bak, helt original(förutom avgassystemet) och mig veterligt inte någon märkbar eller synlig rost.

Har tyvärr inga bilder, men jag frågar på chans här iaf..

Jag har ju sagt till honom vad den kan tänkas vara värd, men behåller min värdering för mig själv till några här gett någon trolig "värderingspeng"...Ja, om det kommer någon öht :)

Mvh Janne.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Min gissning blir 225 tkr + - 25 tkr

Svensksåld ger + import ger -.

Många elvor är "uppgraderade" och fixade genom åren, ju mer original desto bättre pris. (gäller väl iofs alla bilar)

Targan är lurig med rosten, det kan läcka in lite vid regn och lägga sig och gro precis i skarven till bakflygeln men även gro under dörren, där det är dubbelplåt. Detta syns normalt inte förrän det är "försent" och kräver en hel del insats för att reparera.

Sålde min Targa förra året som dock var några år äldre och i strikt originalskick.

Mats
BMW CS #5847
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...jag tror det blir svårt att få mer än ca 210-220 papp, men jag tror då också att G50 lådan höjer värdet + faktiskt också avgassystemet som både ser väldigt seriöst ut och låter "gott"..
Andra "plus" för värdet är väl att det knappt finns några 88:or till salu här i Sverige...varken nu eller tidigare som jag sett.

Vad gäller rost så har jag inte sett till någon runt targan eller annorstädes på denna vagn, men det kan säkert finnas någonstans..
Bilen är mig veterligt inte körd på vintern på "bra länge", om ens alls..

Mvh Janne.
Runt 200k är väl ett rimligt värde. Tyvärr tror jag targa är ett litet minus, eller åtminstone nåt som begränsar den redan lilla köpekretsen som finns på en sån bil. G50 är väl ett plus men samtidigt så tror jag inte att det nödvändigtvis höjer värdet på bilen.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...Ja, targataket kanske "stör" sportbilskonceptet en smula, men det är "gött" att kunna köra "öppet" ibland också..

Jaja, får väl se om det blir någon annons eller ej.

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.