|
|
|
|---|---|
| Hej,tänker serva mina bilar till helgen.Tänkte prova o beställa delar och olja från ebay.På e39 använde jag TWS motorsport men den finns inte längre utan TWS EDGE PROFESSIONAL,är det samma olja?Och vilken olja rekomenderar ni till e34an?Tacksam för svar | |
|
Du kan köra samma till E34:an också. Inte nödvändigt, men fungerar bra (jag har den i min E34). Annars är det API-SF eller API-SG som är kraven. Har du en E39 M5 efter 2/2000 är det inte längre något krav med TWS/Edge. Enligt specen kan du köra tunnare oljor som klarar klassificeringen API-SH. BMW AG rekommenderar sin egen 5W30 High Performance Synthetic Oil. TWS och Castrol Edge SAE 10W-60 är samma ja. Åtminstone påstår folk att dom fått den uppgiften från tillverkaren. Jag gick på den linjen när vi skrev om oljor och förbrukning: här:Länk BMW ändrade officiellt kravet då nya kolvringar infördes. Har i familjen en 01a som går på 5W30 från BMW. Förbrukar ingen olja. Men givetvis far den inte illa av att gå på Edge. Det är det bara plånboken som gör. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Tack för ditt svar.Min M5a är tillverkad mars 2000,så jag kan köra med TWS EDGE för jag kan få den billigt.Vet du vilka tändstift ska jag ha i e39an? | |
|
NGK BKR6EQUP är dom rekommenderade. Hela serviceprogrammet står på m5portal.com (E39-delen) men servern har rasat just nu så går inte att läsa nåt. Borde vara uppe igen om några timmar. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.