AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.191

M5 Touring på AutoPerformance?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Någon som har något matnyttigt om denna bilen, eller firman för den delen?

Länk

Sedan undrar jag över färgen - ser Silverstone verkligen ut sådär..? Ser mera ut som vanlig silver på bilderna.

Tackar!
Bor ca 500m från firman och de förefaller seriösa - däremot är de inte direkt billiga jmf med motsvarande objekt men i gengäld brukar deras bilar vara väldigt fräscha. De har hållit på rätt många år med sin verksamhet och jag har hört mestadels positivt om dem i byn där jag bor.

Dock gäller som vanligt att granska historik så noga som möjligt vilket gäller alla importbilar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är nog Silverstone men deras bilder verkar alltid fått sig en rejäl omgång i Photoshop. När det gäller handlaren har jag fått samma intryck som Kristoffer.

___
//Ulf
Visa användare
3.753
Sani
OK tack, det stämmer med intrycket jag fått via mailkorrespondensen så långt - bra! Nu återstår bara dilemmat med att bli av med A1:an först.. :)

När det gäller M5 känner jag att magkänsla väger tyngre än inköpspris.
En A1 kan väl knappast vara den svåraste bil att sälja, eller?
Visa användare
3.753
Sani
Nej, men att sälja den för överpris är alltid svårt :)

Ty: Jag leaser den ("All inclusive") på tre år, varav en är avverkad. Fördelningen "amortering" vs ränta är något snedfördelad, med mera ränta det första/andra året...så just nu har jag ett restvärde på bilen som är högre än dess egentliga marknadsvärde, det diffar kanske 25 tkr.

Föreslog faktiskt för AutoPerformance att de kunde köpa in det för restvärdet, och "straffa" mig genom inköpspriset av M5:an, men de verkar inte sugna på en dylik lösning tyvärr.
A1 är inte direkt en bil som passar deras nisch - de har nästan bara värstingar dvs S-modeller som de fokuserar på.
Visa användare
3.753
Sani
Så är det säkert, ja.. Nåväl, den som väntar på något gott ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.