|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag sålde 4 st halvslitna 245/40-18 GY RFT för knappt 2000kr och det gick ganska snabbt. Dessa däck är ju dyra som nya så det finns ett hyffsat intresse för begagnat. Att lägga dom i garaget gör ju ingen direkt nytta då dom både tar plats och åldras... ___ //Ulf |
|
| Hur löser ni en punktering om runflatdäcken är utbytta ? | |
| Punkteringsspray i bilen och om det inte fungerar bmw vägassistans. | |
|
BMW har en en "mobilitetssats" som de kränger för ca 800 kronor. Den extrakostnad har man snabbt tjänat in eftersom RFT-däcken ju inte ligegr i den nedre delen av prisskalan... ---- BMW CS #6212 |
|
|
zoopåse: BMW vägassistans gäller inte om bilen saknar RFT-däck. De som kör utan RFT-däck bör teckna någon annan form av assistans eller tilläggsförsäkring som ger vägassistans vid punktering. |
|
Karl-Hilding |
Provade att lägga på vanliga 205x50x17 fram. Var RTF runt om. Har RFT 225x45x17 bak. Gäller 116i. Funkar dåligt tycker jag. Rondellkörning så hoppar studsar bakvagnen. I farter 130+ (ja det händer men nu var det testkörning) så studsar bakvagnen vid lite ojämn väg. Nu skall jag lägga på vanliga däck bak också. Och försöka sälja två 90%.iga RFT däck. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.