|
|
|
|---|---|
|
Ska som sagt sälja min BMW e91a. Någon som har bra erfarenheter av att sälja genom handlare i Stockholmsområdet? Och vad är ett rimligt pris? Googlade mig fram till Länk som verkade seriöst vid en första påringning. 15K+moms, visserligen inkl rekond känns dock rätt dyrt. Eller? Tusen tack för tips! | |
| Varför inte sälja själv?? | |
| Småbarnsförälder med lite (ingen) tid :) Om jag inte finner vettig handlare blir det ev till att sälja själv. | |
| Kan du inte ta dig tid att städa bilen och slänga ihop en annons på en eftermiddag?? För 15.000kr borde du ha tid för det. | |
|
Fick erbjudande att sälja min fd 320dT M-sport via Novation (BMW i Uppsala). De skulle ha 5kkr när jag i gengäld köpte ny bil av dem. I detta erbjuder de köparen prova-på försäkring och BMW finans för denna tjänst. Rekond vet jag inte om det ingick men är i gengäld inte dyrt, kostar några hundringar. Nu valde jag trots allt att sälja själv och ångrar mig inte i efterhand eftersom det tog inte mer än en vecka. I ditt fall skulle jag helt klart börjat försökt sälja bilen själv via Blocket - och spenderat 15kkr i fickan till annat. Jag är också småbarnsförälder och har aldrig upplevt det som ett problem - om någon vill komma och titta och göra upp affären är det bara att ta en tid som passar båda. |
|
|
Jag använde Bilförmedlingen en gång: Länk Det gick smidigt och dom var bra att ha att göra med. Samtidigt så kostade det ju en del. Det var några år sedan, men minst 10% lär det ju vara. Jag hade fullt upp då, skulle utomlands bla, så hade i stort inget val. Men skulle annars aldrig använda en förmedlare eller handlare utan att ha försökt sälja själv. Mycket pengar man går miste om... |
|
|
Tack för input! Har inte sålt själv förut och vill främst undvika tjafts o oseriösa spekulanter. |
|
|
Istället för att lägga 15kkr på förmedlingen så kan du sälja den 15kkr billigare än resten på Blocket. Jag lovar du säljer den snabbt då. ------- //Lövet |
|
| Sälj bilen själv! Enklare förtjänst får du leta efter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.