AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.319

Dags att sälja - tips på bra bilförsäljare i Sthlm?

ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Ska som sagt sälja min BMW e91a.

Någon som har bra erfarenheter av att sälja genom handlare i Stockholmsområdet? Och vad är ett rimligt pris?

Googlade mig fram till Länk som verkade seriöst vid en första påringning. 15K+moms, visserligen inkl rekond känns dock rätt dyrt. Eller?

Tusen tack för tips!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Varför inte sälja själv??
ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Småbarnsförälder med lite (ingen) tid :) Om jag inte finner vettig handlare blir det ev till att sälja själv.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Kan du inte ta dig tid att städa bilen och slänga ihop en annons på en eftermiddag?? För 15.000kr borde du ha tid för det.
Fick erbjudande att sälja min fd 320dT M-sport via Novation (BMW i Uppsala). De skulle ha 5kkr när jag i gengäld köpte ny bil av dem. I detta erbjuder de köparen prova-på försäkring och BMW finans för denna tjänst. Rekond vet jag inte om det ingick men är i gengäld inte dyrt, kostar några hundringar. Nu valde jag trots allt att sälja själv och ångrar mig inte i efterhand eftersom det tog inte mer än en vecka.

I ditt fall skulle jag helt klart börjat försökt sälja bilen själv via Blocket - och spenderat 15kkr i fickan till annat.

Jag är också småbarnsförälder och har aldrig upplevt det som ett problem - om någon vill komma och titta och göra upp affären är det bara att ta en tid som passar båda.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag använde Bilförmedlingen en gång: Länk
Det gick smidigt och dom var bra att ha att göra med. Samtidigt så kostade det ju en del. Det var några år sedan, men minst 10% lär det ju vara.
Jag hade fullt upp då, skulle utomlands bla, så hade i stort inget val. Men skulle annars aldrig använda en förmedlare eller handlare utan att ha försökt sälja själv.
Mycket pengar man går miste om...
ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Tack för input!

Har inte sålt själv förut och vill främst undvika tjafts o oseriösa spekulanter.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Istället för att lägga 15kkr på förmedlingen så kan du sälja den 15kkr billigare än resten på Blocket. Jag lovar du säljer den snabbt då.

-------
//Lövet
Sälj bilen själv! Enklare förtjänst får du leta efter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.