|
|
|
|---|---|
|
Hej , jag har gjort fel sökning på min bil hos Mekonomen. jag fick dessa Fel koder : FEL 1: Kväveoxid katalysator ,åldring ,Permanent Fel 2: Denox katalysator svavel förgiftad - permanent fel 3 : Termisk oljenivågivare - Intermittent Start Spärr : Programerings fel CAS- Signal för Hög - Intermittent | |
|
Glömde skriva frågan : Enligt BMW verkstad Segeltorp , Man behöver inte vara oroligt. Bilen va stilla länge därför jag fick alla dessa meddelande. Den enda som jag måste göra olja byte "" Säger BMW. Vad tycker ni ? |
|
|
Hej Kväveoxid sensor kan behövas att bytas men försök att blåsa ut bilen riktigt hårt. Brukar göra det med min bmw någon gång. Motorerna är så snåla så de behöver lite hårdkörning. |
|
|
Inte säkert att Mekonomen har rätt benämning på felkoderna? Gissar att det är "kväveoxidkatalysator försvavlad" utan att ha felkodslista tillgänglig. Är nog ett vanligt fel på de felbehäftade N43 och N53. Problemet är att det ofta inte märks annat än på bränsleförbrukningen. Har haft felet 2-3 ggr på drygt 4000 mil. Sista gången var kväveoxidgivaren också trasig. Be BMW aktivera avsvavling. Tar 15 minuter. Hårdkörning hjälper inte mot försvavlad NOX-kat. Har också haft tillfälligt fel på oljenivågivaren en gång utan att byta. Den mäter nivå, temperatur och oljans kvalité. |
|
|
Apolloswe: Har samma bil så undrar hur det gick med alla allvarliga felkoder? Var det verkligen så enkelt och bara byta olja och alla felkoder var borta? J-A: Går det verkligen att avsvavla NOX katten? Det är också nåt vajsing med färddatorn för den visar fel i färddatorn går det att nollställa den? Om ja är det bara Bmvverkstäder som kan göra detta? Eller nåt man enkelt kan göra själv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.