|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Skatteverket kräver en opartisk och professionell värderingsman. Egentligen. Det brukar vara lite så och så med det. Bilhandlare har funkat de gånger jag har behövt. Men det är inte säkert att det håller om det blir en tvist. Tänk också på att det är bilens "utpris" som gäller, inte vad bilhandlaren skulle köpa in den för. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Lövet, Var får man tag i en opartisk värderingsman då? Spelar egentligen ingen större roll, mer än att det känns som att en handlare kanske kan tänkas "bjuda" på några tiotusen. Utpris är bra. Tror jag. Eller, det är bra ena vägen och dåligt andra. :-) |
Verdi |
Estorilblau crystal - snyggt eller tacky? Länk |
|
KVD har värderingsmän som sysslar med just det: Länk ------- //Lövet |
|
| Verdi: Riktigt snygg! | |
|
Repris 2012 någonstans i Sverige? Länk |
|
|
Verdi: Den färgen är nästan onödigt snygg! :) //Bjersér |
|
| Ta även med i kalkylen att du inte får vagnskadegaranti på bilen du importerar från England, värt ett par tusen på tre årss sikt! | |
|
Mycket snygg färg, passar fantastiskt bra på en S4:a då aludetaljerna framhävs bra //Stefan Mina bilar:Länk |
|
Verdi |
Angående färgen så verkar den vara ny. Dök upp i engelska konfiguratorn häromdagen. Finns inte i den svenska konfiguratorn än. Verkar dessutom vara exklusiv för S4 och finns inte för A4:an. Det är ju ett plus. Iaf, låter på dig Stefan som att jag inte ska ha black styling package till den färgen utan man behöver lite krom som lättar upp? Jag vore ju inte jag om jag inte räknat på det här. Blir lite bakvänt. Billigaste året värdeminskningsmässigt blir ju det första. Men det är väl svinsvårt att sälja en bil för ~500 000:- privat? Därför har jag gjort kalkylen på 3 år. Kostnaden då blir ungefär lika hög som en motsvarande utrustad 328i M-sport F31. (uppskattade priset för M-sport och touring) Det är ju fortfarande inte billigt på nåt sätt, men helt överkomligt. Ca 3 tusen mer i månaden än min nuvarande bil kostar. Är lätt värt det. Jag lever bara en gång och känslan skulle vara enorm. :-) Oskar: Vagnskada verkar kosta ca 7000:-/år så det är 20 tusen extra på 3 år. Det har jag redan räknat in i kalkylen. |
| Färgen är oerhört läcker, den på S7an. Lär vara sjukt läcker IRL | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.