|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
SEB säljer pund för 10.648400 kr, enligt uppgift från kl 12.00 idag. Länk Då är priset inte längre 518 380:- för englandsbilen utan 500 337:-. Vinsten ökar alltså 18 tusen. :) Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta. 3-årsgrafen på pund: Länk |
|
Så vad väntar du på? :-) |
|
Verdi |
Godkännande från frun? :) Väntar på svar från säljaren först och främst. Jag måste även provköra en S4:a. En liten detalj. Vet inte hur jag trivs i stolarna osv. Det är även en del som ska kollas upp först. Regler för import, hur jag ska lägga upp köpet på bästa sätt osv. Vill ju ha en facelift och vet inte när man kan beställa den, och inte heller vad det är för leveranstid. Dessutom vill jag inte få den levererad mitt i vintern. Blir besvärligt att köra hem den då. Plus att det inte är så roligt att skita/salta ner den det första man gör. Sliter gärna på min 330d ett år till. Ingen service i syne och fräscha däck, både sommar och vinter. Planen vore då att typ beställa i höst och få den levererad/hämta den till våren 2013. |
|
Verdi => Faceliften har ju redan släppts, så det borde vara ett mindre bekymmer :) Mvh/ Niclas |
|
| 500.000 SEK för en helt ny Audi S4 är ett kap. Beställ du ! Provade den när den kom. Mycket trevlig bil, som här kostar 990.000 DKK utan utrusning. Påskhälsningar från Danmark. | |
Verdi |
Har fått offerten nu. 8% rabatt som utlovat. Model LHD Audi S4 Avant q S-Tronic Exterior colour 1R - Lava Grey Pearl Effect Interior/hood colour ZM - Black Leather/Alcantara Carpet/dash/headlining Black/Black/Black 7K6 Tyre pressure monitor (build rule on all LHD cars) £62,50 4F2 Advanced key £420,83 2H1 Audi drive select £183,33 UH2 Audi hill-hold assist £54,17 WB7/7X4/001 Technology package – High £1 662,50 4ZM Black styling package £304,17 8N7 High-beam assist £91,67 3FU Open Sky panoramic sunroof £937,50 PV3/6XL/7PI Convenience package £554,17 PX1/8Q5 Adaptive headlights with turning light £275,00 GH2 Audi quattro Sports differential £516,67 WB3 Sound package £500,00 4A4 Heated front and rear seats £383,33 PT5 Mobile telephone preparation – Low with Bluetooth and voice control £145,83 4 E9 Power-operated tailgate £183,33 VW1 Privacy glass £275,00 6SJ Reversible luggage compartment floor mat £70,83 3Y4 Side window blinds – manual £83,33 1D2 Towing equipment £554,17 QE1 Storage package £83,33 3X2 Through-load facility £137,50 PQF 19” x 8.5J ‘7-arm double-spoke’ design alloy wheels with 255/35 Y R19 tyres £554,17 Totals £40 858,33 Discount 8,0% £3 268,67 Sub total £37 589,66 Delivery Charge £493,62 First Registration fee £55,00 LHD cost £500,00 Total £38 638,28 |
Verdi |
ps. Est Del;NOT guaranteed November 2012 Suger rätt hårt. Vill inte ha den förrän i april isf. |
|
Varför i April? En fabriksny bil är alltid nyvaxad och detta brukar vara ett utmärkt skydd under saltperioden. Min X3 tog jag ut i november och har varit enkel att sköta hela vintern. Quattro systemet är ju perfekt på vintern så det ser jag som ett plus att få glädje av detta. No offense men det känns som att du försöker hitta utvägar...helt förståeligt då det är mycket pengar men det finns få saker som går utanpå att få plocka ut en ny skräddarsydd bil. X3 var min första men definitivt inte den sista... Jag hade nog också övervägt stora navigationen med hårddisk med B&O högtalarna. det hade jag gärna sett på en bil som S4. Annars känns det lite snikigt... Stolarna lär du inte bli besviken på, provade en S4 på Audi Malmö nyligen och med mina 190cm satt jag perfekt! |
|
Verdi |
Kristoffer_L, Gillar egentligen inte att förklara mig för folk som inte har med saken att göra, men ok. :-) Har en del anledningar. 4wd har jag ju redan. Köpte den så sent som i augusti och har kostat på stor service och nya vinterdäck. Har ett rätt billigt år framför mig alltså. Sen sliter en vinter rätt hårt på allt från lack till skick invändigt. Går inte att komma ifrån i längden men är ju alltid något att slippa en vinter. Jag har inte riktigt 500kkr som jag kan låsa i pund just nu så valutarisken blir större än om jag väntar tills jag vet hur mycket bilen kommer att kosta. Stora navin (finns med i technology package high) och B&O (sound package) är faktiskt med i specen. Den stora risken är väl att jag kommer på bättre tankar. ;-) Som så ofta... Men faktiskt, känns som ett klockrent projekt. Det skulle kännas lite coolt att ro det iland. Och skulle jag av nån anledning inte trivas med bilen, eller behöver en billigare bil, så har jag ju chansen att komma ur under första året iaf utan att torska allt för mycket cash. Ett problem är väl att det blir stora protester inom familjen. Fru, far, svärfar... Blir ett jävla liv förmodligen. :-) |
|
November är väl perfekt! Ny bil till jullovet. Skippa: 4 E9 Power-operated tailgate £183,33 (>2 ksek) 4F2 Advanced key £420,83 (5 ksek) Ju mer utrustning desto tyngre... |
|
|
Verdi: tycker du har lite trist attityd - du kanske skulle fundera på andra kanaler än ett offentligt internetforum för att få hjälp med din beslutsångest om du inte vill ha frågor från människor som inte har med saken att göra. Jag tror de allra flesta här har goda intentioner och vill dig väl och ge dig råd. För det var väl därför du startade tråden, eller? Jag hoppar av tråden och önskar dig lycka till i sökandet av en bil - oavsett vad som slutligen faller dig i smaken. |
|
Verdi |
turbo4ever, Kanske det. Men jag har komfortöppning på min nuvarande bil och det är rätt skönt faktiskt. Svårt att dra gränsen... Kristoffer, Tror du missförstår. Eller så är det jag som missförstår. Jag tycker inte att jag behöver "leta utvägar" som du uttrycker det. Iaf inte redogöra för de öppet. :-) Däremot är alla åsikter om bilen och mina val välkomna. |
|
Verdi: Detta är ett klipp. Köp:) Du lär inte bli besviken på S4an. Jag har snart kört 2000 mil, underbara mil:) Det coola med S4an är att det är en sleeper, med den kraften under huven så är varje omkörning ett rent nöje. Vi har varit två vändor till fjällen och bättre vinteregenskaper är svårt att hitta. Dessutom körde jag mellan Linköping och Vemdalen, fullastad och 5 personer på 0,85 i snitt vilket är grymt bra med tanke på att hastigheten på E4an långa stunder låg på ca 140km/h. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Verdi. Apropå frun var det hon som valde Audin, Hon kan ju ringa min hustru om hon känner sig osäker:) Trevlig påskhelg allesammans:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
Verdi |
Stefan: Ja, det verkar onekligen vara rätt fördelaktigt. Försöker hitta haken. :-) Synd att jag är svårt stressad på jobbet idag. Sitter 200 meter från Möller bil men har f-n inte tid att gå dit. Ska försöka hitta en lucka nästa vecka. Måste ju ordna en provkörning. Är rätt känslig om baken och jag måste sitta bekvämt. Haha... :-) Vart ska man vända sig för att få ordning på pappersexercisen? Trafikverket? Har även mailat en transportkille i England som Audisäljaren rekommenderade. Väntar på svar med ungefärligt pris. Ska även fråga om försäkring under transporten. Men det är ju påsktider nu så han svarar väl inte förrän nästa vecka. Ska bli kul det här. :-) |
|
Skulle även kolla med en svensk transportör. De kör säkert hem bilar även från England och om inte så kan de säkert hämta upp den i Holland/Belgien. Skulle kännas tryggare att anlita en svensk transportör för mig iaf. Annars verkar det intressant. Väldigt mycket bil för pengarna. Kanske läge att kolla på en BMW också? Skulle isåfall fundera på en 335iTouring F31, kanske finns snart med X-drive när den kommer i höst, med M-sport förstås. /Anders |
|
Verdi |
Anders: Bra idé. Brukar du anlita någon? Är det typ ASG eller liknande som gäller? Kör de bilen på lastbil hela vägen? Jag har hela tiden tänkt "båt" men det kanske är fel. Tyvärr verkar inte BMW vara lika prisvärda. Specade en 335i Sedan utan M-sport på www.bmw.co.uk nu och med liknande utrustningsnivå som S4:an hamnade den på £46k, vilket inte är särskilt långt från S4:ans £49k. Då saknas dessutom både touring och M-sport för att göra paketet komplett. Då hamnar den på samma pris mer eller mindre. I Sverige kostar samma 335i Sedan ca 620kkr brutto, vilket är ca 110kkr billigare än S4:an. Dvs, det är ingen idé. Annars hade det varit ett alternativ såklart. Har även kollat A4 3.0 TDI och F11 530d och ingen av de var värda besväret heller. |
|
Verdi, jag har brukat använda Eurotransport för transporter från Tyskland. Det har fungerat väldigt bra och kostar från Tyskland (beroende på var förstås) cirka 8-10 tkr. ASG kör nog inga bilar. Det finns Eurotransport och någon mera som gör det, som är att räkna med. Det borde vara billigast om de nu hämtar i England. Varför är då just S4-an så mkt billigare i UK? /Anders |
|
Verdi |
Anders: Ok. Jag ska höra med de också hur mycket det ska ha för jobbet. Om de nu alls gör det vill säga. Vad tror allmänheten om det här upplägget? 1. Jag importerar bilen privat. Läste nånstans att det var enklare att importera ny bil som privatperson. Vet ej om det stämmer men... 2. Jag går till en bilhandlare och får en såg hög värdering som möjligt på bilen på papper, vilket borde bli mer än 100 tusen mer än det jag betalade för den. (= pengar rakt ner i fickan) 3. Mitt företag köper bilen av mig. 4. Mitt företag köper vinterdäck, motor+kupévärmare, takbox osv. 5. Efter 5-6 månader går jag till en bilhandlare igen och får en så låg värdering som möjligt, vilken borde vara avsevärt lägre än förra gången. 6. Jag köper ut den från företaget. På det viset löser jag finansieringen och låter företaget ta smällen dels för den första värdeminskningen samt köp av kringutrustning. Tror ni skatteverket lägger sig i? Förmånsvärdet hamnar kring 10 tusen/månaden för övrigt. |
| Det är inte bara S4 som är billig, prisskillnaden blir påtaglig för nästan alla dyrare prestandabilar. Jämför t.ex. priserna för BMW M5 med svenska priser, eller RS4 som troligtvis kommer att vara billigare i UK än en S4 i Sverige. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.