AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.059

Läckage vid rutorna E46 coupe

Någon som har ett tips på hur man kan täta rutorna på en coupe?
Så fort jag spolar rent bilen med högtryck stänker det in lite grann, även när det regnar kraftigt.
Har testat silikon på listerna men verkar inte hjälpa.
En annan sak jag märkte när jag tog fram bilen efter vinterdvalan var att värmen på motorn aldrig gick upp till rätt temp, kan bero på att det är kallt ute, men tycker ändå att 5mils motorvägskörning borde få upp tempen rätt.
dock när jag stod stilla gick den upp till rätt temp.
fel på termostaten eller endast för det är kallt ute?
Joppe_325
Jag hade samma problem med motortempen.
Jag bytte termostaten och det avhjälpte problemet!

32ProPro-medlem
2.454
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Vilka rutor är det som läcker - är det fram har jag inga tips men är det sidorutorna så kanske en initiering är max höjden är på sin plats. har precs initierat om rutorna på cabben (iofs E36) då HT av och sufflet upp. Initiering på e36cab görs genom att du kör ner rutorna och sedan trycker du på hissa upp och håller kvar hissa upp drygt 5 sek efter att rutan gått i topp. Då lär sig rutan var stoppet är. Det kan skilja någon millimeter på sufflett jämfört med hardtop. huruvida detta ska behövas på en coupe vet jag inte men det är väl "fösnter-ramlösa" dörrar så prova om det gör skilland i fall det är sidorutorna som läcker.
Min cab hade också samma problem med temp och det var också avhjälpt med termostatbyte.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.