|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sprallans 320d F30 så har ju som ni kanske förstår inte mycket erfarenhet utav den ännu. Tänkt åka upp till Sälen under påsken och vill ha på en takbox. Har själva boxen, men måste ju ha fästen att skruva fast på taket. Vart hittar man detta och vad skall man leta efter? Är helt novis när det gäller sådant här. Har använt takbox, men då har man ju haft vanliga rails som sitter på de flesta kombis. Nu är det ju 4 små luckor på taket där man skall skruva fast hållare. Någon som sagt som vet vart jag ska leta, vad det heter, är det samma som till tex en E91 osv? Vill gärna komma undan så billigt som möjligt då det inte lär användas mycket, så begagnat eller billiga märken fungerar. Åker ju på torsdag morgon, så all hjälp för att få klarhet i detta är uppskattad :) | |
| Enklast är väl att kolla med din BMW åf. | |
|
Med tanke på att det är en helt ny bilmodell så lär du inte hitta några begagnade takräcken. BMW original takräcken kostar runt 2000kr eller där över. Ett billigare alternativ är ett takräcken från Thule, vilket kostar runt 1000kr. |
|
|
Troligen samma lösning som till E90, dvs skitjobbig om man köper Thule. Troligen smidigare variant med BMW:s egna även om Thule gör dom. Tar en evighet att skruva fast mina Thule och det är svårt att få dom centrerade över taket. Jag skulle definitivt kollat med BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.