AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
854

Instabil 320 och glapp vid trottoarkant

ye
19
yecora
E60 525xi - 07
Har en 320i E46

Jag upplever att bilen är väldigt instabil och att man får kämpa rejält för att hålla den på vägen.

När jag backar ner för en trottoarkant med framhjulen vridna så dunsar det till lite runt vänster framhjul. Antar att detta har med saken att göra.

Jag har haft bilen i över ett år men tycker att det har blivit värre, inte minst sen sommardäcken 17 tum orginal-bmw åkte på för någon vecka sedan.

Ratten har alltid vibrerat lite men tycker inte att detta har blivit värre på senare tid.

Är det styrleden som är kass eller vet någon vad jag bör undersöka/byta?

Mvh Erik

Största sannolikhet tror jag på din styrled som är slut eftersom det har vibrerat en längre tid som du skrev också.

På dessa måste du byta hela länk armen, så då passar du på att även byta bärarms bussningen. Har det vibrerat så länge som du skriver, så är den inte kass nu, så har den fått jobba hårt under denna tiden och kommer säkerligen behöva bytas inom snar framtid.

Kolla även din dämpare, så den inte är slut och krängnings hämmarstag samtidigt. Tror även det är kass nu eftersom du kört med vibrationer en längre tid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.