|
|
|
|---|---|
|
Frågan har säkert besvarats förr men arkivet för stort att söka igenom och mina försök till sökningar i forumet gav inte önskat resultat. Vad är säkrast att satsa på vi köp av 335i som är tänkt att moddas med det vanliga (mjukvara + IC + DCI och kanske downpipes o avgas i slutändan). Automatlåda eller manuell låda? Och då menar jag i hållbarhet. Tacksam för råd och tips (om det nu finns skillnader) | |
|
Så länge du inte byter till större turbos så håller båda lådorna. Automatlådan klarar inte av uppgraderade turbos, men allt under det går bra. Den manuella lådan verkar klara av hur mycket effekt som helst, men kopplingen brukar börja slira när man kör med metanol. |
|
|
Tack för infon. Så låda/koppling har alltså inga problem med 400-420 hk om jag fattat saken rätt. Hade också hört lite lösa kommentarer runt kopplingen men då behöver jag alltså inte oroa mig.. Har aldrig ägt en bil med automatlåda men nu när man fyllt 30+ så kommer ju en bekvämlighetsfaktor smygandes :) Men vi får se vad det blir... Nu gäller det bara att hitta rätt bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.