|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jo precis som rubriken lyder så har jag en 645 smg - 03, som ej växlar som den ska! t.ex bilen går hur bra som helst och alla 6 växlar går att få i men så händer det att jag bara får in dom fyra första och den hoppar in till Neutralläge när man försöker växla upp till 5an. Har även hänt att jag inte har fått i någon växel, och då har jag kopplat ur batteriet och sedan kopplat i det igen och den har då funkat igen! tack på förhand! MVH Sebastian | |
|
Hoppas att det inte är SMG-pumpen. Det var det på min. Samma system som på M5-an, google "Red Cog" (röd kugge - får du det felmeddelandet?). Inte ovanligt, men inte direkt billigt, räkna med 12000 kr, det var det för mig. Det är ofta hydraulpumpen som ger för lågt tryck - så ibland går det, ibland inte. Dock saknar jag SMGn numera.... |
|
|
Hade du så att det allt som oftast gick att få i dom 4 första växlarna i iaf? har fått "Transmissonfault" som felmeddelande och en kugge som symbol tror jag har fått den i både röd och gul kulör, har haft inne bilen på Wölkes här i göteborg men dom kalibrera bara ombilen och hittade inget fel och tog bra betalt för besväret medans felet kom tillbaka! Har du något bra tips på en verkstad som förstår sig på dessa växellådor i GBG området? vart lämnade du in din 645a? MVH Sebastian |
|
|
Hej, det du beskriver stämmer bra med mig. Jag hade min inne i Köping, de hittade inget, men ville byta generatorn "för säkerhets skull". Hrmpf. Det verkade som om min växellåda fungerade om den fick stå över natten - men BoJimmys på Ågatan (?) Mölndal/Göteborg fixade det åt mig. Tog ett bra tag, men prata med dem. Vill minnas att det var 12' kr totalt, men det kan ha varit med lite andra småfix också. Referera till att de gjorde ett likadant jobb på en 645 vintern 2010. Det var Bo (Bosse) jag pratade med - han verkar OK. Det var surt då, men faan vad jag gillade SMG-lådan! (och naturligtvis hade bilen gått 10500 mil då, så maskinskadeförs var värdelös - sedan dess kör jag med trafikförs...) Lycka till. |
|
| nyheter? dyrt? | |
| njaa fick rådet att byta bakdäcken från 275/40-19 till 275/35-19 Då dom tydeligen kan vara väldigt känsliga mot fel höjd, kommer du ihåg vad du hade för dimmension på din 645? problemet kvarstår dock men nu är bilen inne hos BoJimmy bilservice igen! så ''to be continued'' ;) | |
| på min hade jag 275/35-19. ellipsoideker. perfekta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.