|
|
|
|---|---|
|
Hej Innerbackspegeln Har lossnat. Backspegeln har ett märkligt fäste som jag inte lyckas lista ut hur det fungerar. Det ser ut som en mutter som sitter på insidan av glaset. Någon som vet hur man får tillbaka spegeln? Bilen är en 540iT backspegeln har/hade självavbländning (funktionen har inte fungerat så länge jag haft bilen) Mvh André | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Har precis monterat en avbländbar modell på min så om jag minns rätt så ska du vrida fästet ca 45 grader åt något håll så att fästet sjunker in över muttern och kommer närmare rutan. Medans du nu håller fästet tryckt mot rutan vrider du det till det korrekta läget. Se till att du håller fästets yta plant mot vindrutan för att om du vinklar den så hoppar den inte på plats och du riskerar att bryta av muttern från vindrutan. Förmodligen hade någon inte hållit den plant att fästet inte har greppat med alla tre kanterna. Det kan vara anledningen till att den har lossnat. Det kan vara bra om någon trycker åt fästet mot rutan och håller den plan medan en medhjälpare vrider det till korrekt position. Lycka till! |
|
Tack för hjälpen. Det var lätt när man visste hur man skulle göra :) /André |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.