AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.745

COC papper inför registeringsbesiktning.

Hej. Min BMW 525D -08 ska inför registeringsbesiktning.
Behöver jag skaffa fram ett COC cert?
Kommer det att påverka dieselskatten på en LCI mod som redan har lägre skatt än dom äldre varianterna?
Den svenska varianten har en skat på 4029kr/år.

//Jimjam
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jepp du måste ha coc för att inte få en dyr viktbaserad skatt vid reg. Bes, eurococ.com tror jag sidan hette där du kan skaffa nytt
Länk
Ser dom inte att det är den nya mod med 145kw motoreffekt?
//Jimjam
Hej. JAg fick återkoppling från en arbetskamrat och lämnade inte över något COC vid inregistering av en BMW 530D. Dieselskatten är dessutom detsamma som svenska mod.

Mvh
jimjam
Hej. Jag svar själv på frågan eftersom jag fick svaret från bilprovningen.
Efterson min bil är imp från tyskland finns alla bidata med i breifet så jag behöver inte skaffa något COC cert.

//Jimjam
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Tog in 2 Z4 förra året med samma motor i .. Den jag hade med CoC papper blev skatten dyrare på eftersom de då gick på utsläppen och inte vikten.
Skulle gissa att du får mindre skatt om du har ett CoC med till bes eftersom det gäller en nyare diesel
Hur mycket skilde då åt mellan dina bilar?
Vad är det som styr ifall skatten ska styras via CO eller vikt. Nu har bilen också partikelfilter sopm bör sänka årsavg

På mitt tyska Breif står bilen vikt resp CO och jag utgår ifrån att det är samma info som jag får ut via ett COC via BMW ( 2000kr) eller nätet ( 1100kr)

Bilprovningen har även egna dieseltabeller ifall man saknar den informationen vid besiktningen. Det går även att göra korrigering efteråt för 600kr.

//Jimjam

ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Den första är skatten 1600 på och den andra som jag hade CoC papper till blev det 2200kr i skatt på..

Eftersom Z4 är en ganska lätt bil så blev dem billig utan CoC eftersom de då räknar skatten på vikt och inte utsläpp..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.