|
|
|
|---|---|
|
Köper de flesta däck på nätet? Verkar 30-35% billigare när man jämför. Jag mailade nyss en av de större däckfirmorna på nätet, frågade om de känner till tillverkningsåret på en däckmodell jag är sugen på, fick svaret att deras lager är stort o de kan inte titta efter, och att ifall det inte är årets däck så skriver dem det i annonsen. Hmmm..... klart man måste veta när de tillverkades? Borde ju loggats i datasystemet, är väl en ganska grundläggande fråga när man köper ett däck, eller? Vill inte ha ett däck som legat på hyllan i 3 år till fullt pris. | |
|
Knepigt att dem inte kan kolla upp tillverknings år, väldigt dålig service. Jag köper bara mina däck hos däckhandlare, får alltid personlig service, en trevlig pratstund och dem senaste gångerna en rejält saftig rabatt. betydligt bättre än 30-35%. Tror senaste var 40% rabatt på totalen för däck och byte, lönar sig att träffa dem och handla där ens förra arbetsgivare har företags rabatt :P |
|
| Om du köper av en stor känd firma så tror jag inte dom lagerhåller varor i tre år. De har så stor omsättning att alla populära däck är så gott som nya. Är nog bara små lokala firmor som kan tänka sig att ha däck liggandes i flera år för att förhoppningsvis tjäna någon krona. | |
|
Har köpt däck på Däckonline några gånger och alla gånger har däcken varit "rykande färska", det enda undantaget är två uppsättningar Nokian-däck som de uttryckligen sålde (till ett otroligt lågt pris) som "förra årets tillverkning" (årtalet angavs)... Så jag skulle inte vara orolig för det om man köper någorlunda "normala däck" (fabrikat och dimension som många köper) från de stora firmorna - de har mycket stor omsättning på däcken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag köper alla mina däck på lokala däckfirman. Dom är alltid billigare än däckonline på alla däck jag köpt. utan rabatter |
|
|
Du får gärna skriva namnet på den magiska däcksfirman. När jag kollar omkring är det inte ovanligt att däckfirmorna är 50% dyrare. Skulle det gå att köpa lokalt skulle jag göra det direkt. ------- //Lövet |
|
|
Det kan vara som så att däckfirman själva beställer på nätet (och lyckas tjäna en liten slant ändå). I närheten av mitt jobb finns en liten däckfirma som drivs av en kille vid sidan av hans ordinarie jobb. Han samarbetar med Däckonline och har beställt hem däck åt mig tidigare med den rabatt han har hos dem, dvs. ännu billigare! /Masten |
|
| Min lokala däckhandlare kunde också matcha däckonlinepriserna på dom däck jag kollat pris på senaste året, men det är efter att jag räknat med vad monteringen skulle kosta mig med däck från internet. | |
|
Däckfirmor sysslar inte med vägörenhet, utan behöver tjäna pengar de med. För att kunna göra det behöver dem presentera tjänster och priser som tilltalar kunderna, och då kan dem inte komma och vara dyrare än andra (internet). En vettig däckfirma inser att de behöver inte tjäna stålar på att kränga material, utan det dem kan tjäna pengar på är know-how och tjänster. Tvärt om som just denna tråd tar upp, så är det idiotiskt och sitta och lagerhålla däck som har bäst-före-datum och där dem får ta kostnaden för dåliga inköp. Nuförtiden har väl däckfirmor smalare utbud, men dem kan ta hem vad de behöver "över dan" till priser som matchar och kan t.om vara billigare än internet, då de behöver inte ha några marginaler på dessa priser; de lagerhåller ju ingenting som kan komma att bli kostnader. Sen att det fortfarande finns gamla drakar som lever på det gamla sättet kan man ju inte göra något åt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.