|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu är äntligen Estorilblå tillbaka hos BMW som denna 550i X-Drive M-Sport visar; Typ Wert Chassinummer WBAFU91070C954922 Typkod FU91 Typ 550IX (EUR) E-modellserie F10 () Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N63 Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 300 Motor ALLR Växellåda AUT Färg SONDERLACKIERUNG (490) Stoldynor SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Produktionsdatum 2012-03-01 0490 Special painting Paintwork "Estoril Blue II metallic" (code B45). Varför inte beställa din nya BMW i en riktigt snygg färg!? En otroligt läcker 540iAM-02 får visa upp färgen; Länk Länk Länk Länk Länk Mvh Stephan | |
| Håller med otroligt snygg färg,hade de på min e36 M3 den var vacker | |
|
Härligt! Nu saknar jag min gamla 530iAM... MVH Christofer |
|
| Finns också på F20 snygg färg | |
|
Var 2005 väldigt nära att köpa en 530iAT M-sport (-03:a?) i Estorilblå. Den låg lite för högt i pris för min budget och under tiden man gick och velade så försvann den. Kul att färgen är tillbaka! ___ //Ulf |
|
|
Grym färg, vore kul att se den 550:n Jag hade en Estorilblå 540i/6 för några år sedan: Länk Länk Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stephan: Supersnygg speciellt med den fälgkombinationen undrar om sådan hjul skulla passa min grå touring månne ? :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso: Style 37 sitter perfekt på ALLA E39:or :) ___ //Ulf |
|
|
Ulf; Kul! Tog du några bilder på den eller sparade från annonsen? Swensson; aah den som är omlackerad från Orientblau vilket jag upptäckte först när jag drog ut listorna på alla 540iT/6 E39. Festligt nog är den med chassinumret innan en av två Estorilblåa 540iT/6 M62 (det byggdes inga M62TÜ i Estoril). Jag har sett TDT i verkligheten på Lidingövägen i sthlm för rätt många år sedan, mycket vacker! Hasso; De skulle passa utmärkt, kika på kompisens 540iAMT Länk Mvh Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ok får väl prova det då :) fast man måste ju måla upp bromsoken då. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Stephan: dåligt med bilder tyvärr. ___ //Ulf |
|
Karl-Hilding |
Min 530 är djuphavsblå. En underbar blå lack! Sober och samtidigt är det en klar och fräsch och annorlunda blå färg. Namnet förpliktar. Blir glad när man ser den i solen bland massan grå/beiga/mörka anonyma bilar. Såg en E60 med M-paket som var Karmosinröd? i Tyskland. Man vände huvudet ur led! |
|
Estorilblå är en såpass snygg färg att jag nog väntar in M-pkt till F30 för att få bilen i den färgen. |
|
| Polaren hade en Estorilblå M3E36 med ljus (vit?) skinnklädsel. Förmodligen bland det snyggaste du kunde köra på den tiden för normala pengar! | |
|
Exakt Stephan, står orientblau i motorrummet på TDT. Trodde den var orientblau när jag köpte den (visste inte då att orient var mörkblå). Sen sa någon att den måste vara estoril - och så var det ju förstås. TDT var ju skitsnygg och gick fantastiskt men var bucklig i reservhjulsbaljan... |
|
Ekin |
håller me, snyggaste färgen BMW har! |
| Kejser Håller absolut med! Gick en -99 e36 m3 här i stan för några år sen med vitt skinn! Fysatan va snygga bilar helt original! Så vackert med estorilblå och m3 cab fälgarna! | |
|
Kul att de tar sitt förnuft till fånga och kör vidare på den sköna färgen! Bonus, min estorilblåa M3 E36 med vitt skinn --> Länk |
|
| Sorry för gammal uppning, på något vis hamnade denna tråden som ny när jag kör via telefonen :S | |
| elmgren: Fin bil, men den har samma grå tråkiga inredning som min, vitt skinn är ovanligt!. Inredningen är alltså "grå" enligt BMW, benämns "N5TT" om det är "teilleder" vilket är det vanligaste. Helläder innebär att bilen har även skinnklädd mittkonsol, nedren hälften av instrumentpanelen mot fötterna till samt handskfack. | |
|
Håller med om att Estorilblå är en härlig färg men gillar däremot helsvart inredning/skinn. "Black is Beutiful". /Scnitzermann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.