|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Grattis till en mycket vacker bil. Tog en bild på den i vintras, när den stod hos BMW. Länk Om det är den bilen jag tror, så hade första ägaren en grön Alpina B10 V8 som vinterbil. |
|
|
Mkt fina färger på bägge bilarna! De kommer vara snygga om 20 år också :-) |
|
|
M.A: Tack för bilden, där har vi den ju! :) Och det stämmer att första ägaren hade en B10:a också. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Riktigt läcker färg..påminner den inte lite om Mysticblå?!lite åt det hållet.?! | |
|
*SMG kom juni-2001 för Europa-marknaden Mar-01 • E46 Introduced to the UK • Brushed Titanium replaced by Titan Shadow • Business Radio with MD added (Europe) Jun-01 • SMG-II Option Added (Europe) • 19” Wheels Made Available (Europe) Jul-01 • 19” Wheels made available (UK) September 2001 (Model Year 2002) • SMG-II Option Added (UK Only) • Seat Width Adjustment Made Standard (UK Spec) • SatNav Screen replaced with Wide Screen Model • Auto-On Lights Added as Standard (UK) • Individual Options permitted (UK) • Standard Xenon lights upgraded to Bi-Xenon • Black Gloss Interior trim discontinued (Replaced by Titanium shadow) • Minidisc Option Added (UK) Oct-01 • SMG Paddles Changed (Size & Colour of + and -) Jan-02 • Minidisc / CD option combined with Nav/TV made possible. February 2002 Changes • M Racing Strut added to Coupe & Cab March 2002 Changes • Brushed Aluminium Interior Trim Added. • M Rear Wing Spoiler option added (As on 330Ci Clubsport) September 02 (Model year 2003) • Cab Central Brake light made clear • SatNav Control unit upgraded to DVD player. • Bluetooth Phone Kit added. • Interior buttons changed from printed to embossing. • AUX Connections added to TV Unit April 2003 Changes • New LED Rear Lights Added • Silver Grey Paint Added • Mystic Blue Paint Added • Steel Grey Discontinued • Topaz Blue Discontinued • SMG Logo removed • Cabs now get "convenience opening" • Climate Control Buttons changed • Brushed Aluminium Interior trim added (UK) • Boot lid handle changed September 2003 (Model year 2004) • SatNav CD replaced with DVD including TMC • Le Mans blue added to Individual range of colours (UK) September 2004 (Model year 2005) • TV Module upgraded to digital • Business CD Head Unit upgraded to play MP3 September 2004 (Model year 2005) • M3 CS Model Added (Europe) • Interlagos Blue Paint Added April 2005 Changes • Phoenix Yellow dropped • Laguna Seca Blue dropped • M3 CS model introduced (UK) • Interlagos Blue Paint Added (UK) • 3rd Point seat belt and headrest added September 2005 (Model year 2006) • CD Changer upgraded to play MP3 |
|
|
Då var Alpinan till sist såld, efter två och en halv månad... Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Jag lovar att ta väl hand om den :) | |
|
Hej på er, nu har jag kört nästan 1000 mil med M3:an och jag måste säga att jag är riktigt imponerad. Den är otroligt underhållande. Jag hyrde under några timmar, tillsammans med några likasinnade, banan Rudskogen i Norge för några dagar sedan och fick då tillfälle att pressa den ordentligt, fantastiskt vilken välbalanserad bil det är. Ett litet videoklipp min kompis tog: Länk I övrigt har jag åkt på Europasemester vilket också fungerade bra, men bilen är något stötig och man är rätt omskakad i kroppen efter 10-12 timmar Autobahn... Fick dock vattenpumpshaveri i närheten av Kempten så där blev det bärgning till närmsta BMW-verkstad för byte. Bra nejd att få problem med sin bumse :) Jag är toksåld på M3 E46, och det är kul att looken håller bra än. Ser fram emot ett par månaders körning till, sen blir det vinterpaus och ide tills nästa säsong drar igång. Kanske skaffar en uppsättning R-däck också... Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Lyfter denna tråd med att säga att jag bytt från m3 e46 till b3 e46 3,3 och är supernöjd. Båda bilarna är jättebra allround, men alpinan passar mig bättre i nuvarande situation med en 1 åring som ska in och ur barnstolen (har 4 dörrars sedan+manuell låda). En lagom familjeracer med vettiga driftskostnader. Reflektioner efter ca 3 månaders ägande : 1 drar mycket olja, ca en liter på 300 mil. 2 förvånansvärt bränslesnål, går faktiskt att köra strax under litern även med lite hårdgasande ibland. 3 superskönt ljud från original avgassystemet. Hade tänkt byta, men avstår. 4 väghållningen är lite sämre än m3 an. Lite mer krängning, men ändå kul att gasa på lite sämre 70 vägar då fjädringen sväljer ojämnheterna. 5. Kraftutvecklingen påminner om m3 e36 3,0. Klar spets på motorn. Vill gärna upp i 4500 varv innan det bär av ordentligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.