|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, jag har letat som en tok efter sätt att få aux i min bil, jag har googlat och sökt på autopower som en tok men kommer inte fram till någon lösning som hjälper mig. Jag har en Business cd RDS och DSP, och jag vet inte hur jag ska gå till väga, jag har kollat på ett ''hack'' men min Business cd ser helt annorlunda ut av någon anledning, troligtvis för att det är RDS. hjälp skulle verkligen uppskattas, jag är inte intresserad av att byta till någon annan stereo för att jag vill behålla orginalet och jag vill inte heller lägga ut dyra pengar. Mvh | |
| glömde tillägga att jag har INTE någon cd växlare i bilen, det är heller inte fördraget | |
| Jag köpte en aux-in-sladd på BMW. 660:- Kopplas in där man i vanliga fall kopplar in cd-växlaren. | |
| Behövs inget fördraget, man använder kontakten bak på stereon. | |
| Det jag har läst mig till är att det fungerar endast på 2002- för då kan du välja ''mode'' och då kommer aux fram, jag har ingen ''mode'' utan det står istället endast ''CD'' vad har du för årsmodell på din bil? | |
| Har en -04 | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
torstigtigers lösning fungerar endast på modeller 02 och framåt. Vet inte om lösningen där man öppnar upp enheten och löder tre kablar på kretskortet fungerar i ditt fall? Det gick bra på min från oktober 00. |
|
Denna tex funkar till e39 -96 -00: Länk |
|
|
bmwe392001: Nej att löda direkt i kretskortet fungerade tydligen inte, antar att min enhet ser annorlunda ut pga av att jag har RDS. så det så inte lika dant ut, och jag har inte hittat någon guide eller lödpunkter till min enhet. men en liknande lösning till min enhet skulle vara guld värd just nu. Jiipee: den skulle nog kunna fungera, men somsagt jag har ingen lust att lägga massa pengar på det eftersom jag är studerande och har inte råd men en sådan lösning. |
|
|
ingen som har några ideër? kollade lite på den här Länk någon som vet vad som behövs mer för kablar? och hur den skall kopplas in? |
|
|
Jag har också funderat lite lätt på en aux-ingång för min 96:a. Precis som du har jag funnit någon instruktion på nätet. Men den avsåg någon radio som var nyare än min. Så trots en del research har jag inte hittat något. Jag kör just nu med en FM-sändare på min SonyEricsson telefon som sänder genom luften till vanliga antennen i bakrutan. Ljudkvaliten är inte strålande, men det gör inte så mycket för jag lyssnar bara på radioprogram som jag hämtat på internet. Det är bara folk som talar, så det är inte så himla noga med kvaliteen. Programmen är desto bättre: "Spanarana" och "på minuten" från SR-P1. Om jag lyssnar på musik är de faktiskt - kassett! Yea. Jag tycker FM sändaren från Biltema ser skapligt vettig ut. Den kopplast säkert in mellan radio och antenn och sänder din egen radiokanal någonstans på FM-bandet. Men det finns ev två problem För det första kan den vara kass; dålig frekvensstabilitet och modulation. Trots att det är 2012 och att vi haft digitalt ljud i 30 år, finns det ingen undre gräns för hur usla prylar som säljs i hemelektroniksammanhang. Någon som köpt den kanske kan svara på detta. För det andra tror jag att E39 har någon form av antennförstärkare som i sådana fall sitter innanför klädseln på (vänstra?) C-stolpen (E32 hade i alla fall detta). Det är inte självklart att Biltemas FM-sändare kan användas då. Det kan finnas någon matnig eller liknande från radion ut till förstärkaren via antennledningen. Men matniongen kan lika gärna gå separat i andra kablar. Jag har inte joxat med dessa prylar, så jag vet inte, ännu. |
|
|
Installerade själv en Länk i min 540 -99 för några månader sedan och är riktigt nöjd! Inget brus och kristallklart ljud. Jag har business-stereon och kopplade in den i uttaget för cd-växlare bakom stereon (jag har inte någonting fördraget). Jag kan även ta lite bilder till dig hur jag ordnade med uttaget osv! Kan även hjälpa till med inkopplingen om du bor i närheten av Lund (mot en burgare på max att knapra på under tiden) Annars så fixar jag gärna bilder på hur jag gjorde! MVH Jonathan Langa mobilnummer eller nått så mms:ar jag bilder till dig! |
|
|
jonathan A: vilken business stereo har du? den som visa på bilden som du länkade eller den andra med cd i facket ovanför? du får jätte gärna maila mig bilder på hur du gjorde. sitter här och är allmänt yr på allas lösningar, men din verkar relativt enkel,, :) vad fick du för ingångar i det kittet du köpte? aux? eller? christian.stigh@gmail.com e min mail // christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.