AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.420

kupéfläkt stängs ej av och blåser på full hastighet bmw 523 e39 99

Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
hej som rukriken lyder så kan ja ej sänka fläkten på min klimatanlägning(digitala) sen fortsätter den blåsa på full hastighet när jag stänger av bilen och fortsätter te batteriet är slut vad kan detta vara????tack på förhand
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

gissar att du inte gjort ngn sökning...
Här är lösningen på ditt problem: Länk

/H
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
tackar för hjälpen
uppdatera oss, funkade det?
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
Detta problem var fläcktmotståndet så det. Gick snabbt å smidigt att fixa=D
Kul att det löste sig. Hoppas att det är det som gått sönder på min bil också. Min mag känsla säger dock annat. Min fläkt eller batteri har aldrig strulat. Men sen igår (efter atr jag mixtrat som tusan med OBC 16 9 pga av uppdatering så ballade fläkten ur helt.. ändajag gjorde var att starta bilen och stå på tomgång. Börkade notera att fläkten blåste gamska hårt trots låg inställd. Gick sedan inte att stänga öht.
Två frågor.
1. Waarwest säljer "steget" för 495kr. Tillverkare veico. Kan man lita på det eller är det skräp? Har ni annars tips på vart man kan köpa ett i bra kvalite fär vettigare pengar? 1100 hos bmw känns lite väl...

2 kan man felkod på detta via felsökning med dator? Eller finns det något annat sett att till 110% fastställa att steget gått sönder?

Tacksam fär svar.
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
Vad jag fattade de som så är det ett vanligt fel jag sökte här å fick steget som svar å hörde med annat kunnigt BMW folk å dom sa samma så jag köpte mitt på BMW kom inte ihåg vilket fabrikat dock kan skri a de senare å priset jag fick betala....dock så har jag fel klimatanläggning jag har en 2001 i nu å jag ska ha en från sep 98- mars00 så alla funktioner funkar ej som dom ska men de bli ett senare problem när man har mer pengar...
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
hej igen jag gav 985kr fabrikat vet jag inte men artikelnummret är 64116923204 köpt på holmgrens bmw i jönköping iallafall
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.