AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.849

E46 CI där låset på passagerarsidan inte låser upp?

an
33
angr77
320 Coupé - 02
X5 3.0iA - 05
118d Coupé - 11
Hej.

Jag har kollat runt lite på detta forumet...men jag har inte sett något klockrent svar.

Har problem med att få låset på passargerarsidan att öppna. Hör låsmotorn drar...så det är inte ett reläproblem i GM5 boxen.

Oavsett om man kör fjärren eller c-lås knappen inne i bilen så får man samma resultat. Det är bara vid öppning av låset som problemen visas.....kör man fjärren och låser bilen (och om man manuellt låst upp pasagerardörren) så låses dörren och "pinnen" åker ned.

Alla andra lå fungerar perfekt.
ka
183
kallevh
320 I-98
330 ci cab -02
SAAB 9-5
Hej jag har samma problem med min e 36 men tror att det kan vara ett jord fel för i bland funkar det o i bland inte..du kan ju plocka i sär dörrsidan o kolla så lås mekanismen glider fint o mäta strömmen på motorn..eftersom du skriver att du hör motorn.. du kan ju prova o dra i pinnen samtidigt du låser upp...
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Lika fel på min 323Ci '00 (11/99), men där ser man att låsmotorn
försöker låsa upp men orkar inte alltid med. Brukar funka
var 3:e 4:e försök eller liknande och man ser att pinnen rör sig
varje gång.
RV
141
RVR_II
E12 518 mintgrün -1975-
E36 328Ci bostongrün -1997-
F11 530dT Carbon Schwarz -2013-
Samma här. Det började i vintras med att passagerardörren inte låste upp, med tiden har det blivit sämre och sämre. Lite olika om det är att låsa upp eller låsa som inte funkar men det är oftast att låsa som krånglar.
Även jag tror att det är ett jordfel som spökar då problemet inte är permanent.
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Centrallåsmotorer (original) för högerdörrar kostar ca 940kr hos Schmiedmann (bör vara liknande priser hos lokala BMW-handlaren) så det kan ju vara en idé att byta.

Länk

Pe
31
PerP
325iT -09
Hade samma fel på min 320iC -03. Det verkade inte vara fel på själva mekanismen utan snarare som om något klämde inne i dörren för man kunde se att knoppen åkte upp en bit för att sedan fastna. Problemet uppstod bara när det var riktigt kallt ute, alltså ganska många minusgrader. Eftersom jag sällan använde den bilen på vintern så åtgärdade jag det aldrig. De gånger knoppen fastnade så låse jag och öppnade igen och då funkade det. Jag trodde att det var en större (dyrare) grej att åtgärda.

an
33
angr77
320 Coupé - 02
X5 3.0iA - 05
118d Coupé - 11
Tjenis.

Bytte låskista så var saken biff! Finns fina guider på nätet hur man går tillväga.

Här är en bra guide Länk

Nöjd BMW Gubbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.