|
|
|
|---|---|
|
Har bytt tank men tankmätaren fungerar inte som den ska!! Reserven lyser hela tiden,samt när det är soppatorsk så står mätaren på ca 30L..varför? När jag tankar efter soppatorsket så får jag bara i ca 45L,varför suger han inte upp all soppa innan soppatorsk? Kan det vara att pumpen inte orkar att suga mer?,pumpen är ett år gammal. Är luftslangen lite klämd så att det inte finns någon luft i slangen? Tacksam för alla svar!! Bengan BMW,vad annars? | |
|
Jag bytte tanken för att den förra var sönder rostad!! Inte för att tankmätaren inte fungerade. Bengan BMW,vad annars? |
|
|
Att mätaren visar fel är nog standard i e30... Ibland hjälper det att putsa kontakterna till givaren och ibland kontakterna på instrumentet. /Kristian |
|
| Låter som om du satt kablarna fel, om du frågar mig. | |
| Du kanske har hål på sugröret i tanken. | |
|
Gerhard: Menar du röret i tanken? Tanken är helt ny.. liste: Kablarna sitter inte fel,har redan provat det!! bengan BMW,vad annars? |
|
|
Jag antar att du inte köpte den nya tanken hos BMW. Jag har nämligen råkat ut precis för samma sak på en 325 -88 när jag monterade en ny tank som Klokkerkolm tillverkat. Vid noggrannare inspektion hittade jag ett flertal skillnader mellan original och eftermarknadstanken. Jag reklamerade då tanken och påvisade dessa skillnader för den svenske generalagenten, de skulle ändra utförandet på sin tank så att den stämde med originalet. Detta drog dock ut på tiden en väldigt och varje gång åtgärdade fabriken bara ett fel. På grund av detta ville jag inte vänta tills dess de lyckats bygga en exakt kopia av originalet utan jag lämnade tillbaka tanken och lämnade in originaltanken på rostlagning och lack istället. Slut problem sedan. Kan nämna att en del skillnaderna fanns inuti tanken och min bedömning var att detta var orsaken till att det blev kvar ca 10 liter i ena "skålen". /G |
|
|
gasa// Vad fick du ge för tankrenoveringen?? /Kristian |
|
|
Ungefär 500:- för svetsning och 600:- för blästring och målning. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.