|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bör ej glömmas av den som letar lågmilare: Länk |
|
|
Ingenjören: Samma fråga, du var lite snabbare dock! ;) roadZter |
|
|
D.H: 1.461 mil! Inte dåligt för att vara från 1995. Jag skulle inte tro på det förrän jag fick det bevisat dock. Är det en tidig 95'a så innebär det att bilen inte ens rullat 200 mil/år i genomsnitt! Varför, skulle man kunna fråga sig? Om miltalet stämmer kan nog bilen betinga ett ganska högt värde, kanske därför det inte står något pris? ;) roadZter |
|
| han i åkersberga släpper inte den under 300 har ja hört. | |
|
DanneZeta: Självklart har jag inte en aning om det är ärliga mil på GT'n i Åkersberga. Men jag har för mig att jag har sett forum-inlägg här på folk som har kikat på den. Den ska tydligen vara i helt nyskick, inga skavanker, inte en repa osv Bilen behöver ju inte vara skruvad bara för att den har gått så lite. Det kan mycket väl ha varit en riktig entusiast som har haft den och bara kört med den några säsonger. Hoppas den säljs till någon likasinnad isåfall. Enligt mig så är GT'n en bil som ska vårdas ömt, precis som Alpinor.. Att den kostar över 300k förvånar mig inte. Den är säkerligen värd det för en riktig GT entusiast |
|
| Polarens polare har en Testarossa -89:a med under 2k mil på mätaren. Hans fajja köpte den ny så skruvad e den inte. Visst finns det entusiastbilar. | |
|
Min fd granne är 72 år och köpte en M3 3,2 Estorilblå 1996 på Henry Melin. Den har nu 3500 mil. Inställningen låga mil = skruvad tycker jag är konstig. Kul att det finns folk som bevarar bilarna med så låga mil. |
|
|
Ingenjören, DanneZeta: Nej inte haft den så länge. Stämmer att jag sålde min Z3 Coupé. Jag har inte haft ngn bil speciellt länge. Men det betyder inte att det är ngt fel på dem. Snarare på mig =) Det är ett intresse helt enkelt. Dock så har jag en förmåga att förlora på alla affärer. Men va fan..det är bara papper :) Jag är dock inte hundra på att sälja den iom att jag inte vet vad jag ska ersätta den med. Får jag inte den såld så får den vara kvar nästa år. /Per |
|
|
Zodiaken: Vilken bil ger mest körglädje då, Z3 coupén eller GT'n? =) Skriv gärna lite för och nackdelar om de båda bilarna... roadZter |
|
|
Gustav: "Inställningen låga mil = skruvad tycker jag är konstig." Jag antar att du syftar på mig och mitt inlägg. Att jag är lite skeptisk till bilar med få mil på mätaren grundar sig i att jag vid köp av mina BMW's råkat ut för flera som varit skruvade. Den senaste var en 540iAT där säljaren hävdade att bilen gått drygt 7.000 mil, men efter en snabb koll med BMW i Tyskland visade det sig att bilen rullat drygt 17.000 mil för ett år sedan! En mekaniker på BMW sa till mig att säkert 80% av alla BMW i Sverige är skruvade mer eller mindre. Han överdrev säkert en hel del, men det ligger något i hans uttalande helt klart - det har jag fått erfara allt för många gånger när jag varit spekulant. Om man leter 540 så är det märkligt många importerade 97'or och 98'or som gått runt 8.000 mil. Visst kan det stämma, det finns alltid bevis på ytterligheter men tyvärr så är det i dom flesta fall en bil med skruvad mätare. Det handlar mer om en realistisk syn och inte så mycket "konstig" som jag hoppas du förstår. Om det är någon bil som kan ha få mil på mätaren fastän den har några år på nacken så är det extrema entusiastbilar så som M3 GT och cabbar mm. Man får dock inte bli för blåögd - bättre att vara lite på sin vakt. Den bil jag har nu (540iAT -00) har gått ca 10.500 mil vilket innebär att jag kan vara mer eller mindre säker på att den inte är skruvad. roadZter |
|
|
DanneZeta, håler med dig, men man kan ju minska chanserna avsevärt genom att kolla upp historikan och köpa från aukt. BMW handlare. En allmärkesmarknad i Hamburg är nog 50 ggr större risk att bilen är skruvad än om du köper den hos en aukt. BMW handlare i München. Håller med dig att man garanterat ska vara på sin vakt. Men min poäng var mer att det är inte är omöjligt att bilar fast dom är gamla har gått väldigt få mil och man ska inte dra alla över en kam. Inte sällan är det faktiskt den personen som tar in den till Sverige som skruvar den, så en lätt koll med BMW Tyskland löser ju det problemet. Otur med dina bilar innan som var skruvade, ringde du inte säljaren och sa några väl valda ord? Men iofs, vad hjälper det. |
|
|
Gustav: Som tur var så hann jag aldrig köpa dom skruvade bilarna - men det kostade mig tid och energi innan jag fick/tog reda på att mätaren inte stämde, det är irriterande. Att, som du skriver, handla sin bil på BMW vare sig det är i Tyskland eller Sverige är nog det säkraste. Vad jag hört skruvas den absolut största majoriteten i Sverige och inte i Tyskland. Har inte du någon kul bimmer att stoltsera med i din profil? En M5'a kanske? =) roadZter |
|
|
Onödigt inlägg men, jag tycker nån borde slå till på GT'n. Kom igen nu boys! ;) En sån bil ska ju inte stå en stackars bilhall och damma... |
|
|
Vem är mer lämplig än du D.H - du har ju ingen bimmer! En GT överträffar väl en Alpina B8?! Kom igen nu boy! ;) roadZter |
|
|
Skojjar du din gamle pirat! En B8 åker åttor(!) runt det mesta. /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
|
Tänkte bara skriva det att angående den där firman ni pratade om innan så vet jag: En kille som köpt en 325i E36 , bilen måste vara krockad innan, dåligt lackad, röd färg under org färgen på en del ställen och blå på andra ställen. Dessutom sitter bakvagnen snett" En annan kille köpte en Audi av för mej glömd modell, iallafall hade den gått, låt oss säga 28 000mil , man hade målat på trippmätaren med en spritpenna så det såg ut som den hade gått 8000mil , dessutom satt framvagnen förskjuten med en halv decimeter! Jag var uppe och kollade på en Calibra som dom sa skulle vara fin, fick nästan spykänslor...... Sätter inte min fot där mer! Mvh Patrik |
|
|
DanneZeta: Faktum är att Z3 Coupé karossen är roligare! 2.8an är ju rätt trist i sin karäktär men det är en mycket rolig bil. GTn är ju lika from som alla E36or. Extremt stabil bakvagn som tillåter många misstag på banan. Men den har lite mer utrymmen och komfort. Jag väljer GTn över 2.8 Coupén men M Coupén ligger steget före även om den är lite bångstyrig ibland =) Det kommer en kille och kollar på min GT idag. Får se om han är en joy-rider eller seriös köpare. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.