|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Råkade få se en M3 GT -95 till salu på en firma i Växjö som sysslar med importbilar! Någon som kollat upp bilen eller kanske letar efter just en sådan? 10.500mil 158.000kr (eller 159) British Racing Green så klart Klima Skinn Elhissar CD/Kassett Stereo BMW Business RDS Servo Antispinn Airbag x2 C-Lås Elspeglar Tonade rutor Dimljus ABS Ej originalfälgar Reg SGT 970 Jag har inget intresse i denna firma, med tycker det skulle vara kul om någon tittat närmare på den, eller som ett tips till de som söker en GT. De är ju inte direkt vanliga. Det står en del andra bilar där med, några är BMW. Firman var stängd när jag var där. Jag skulle även uppskatta kommentarer om firman i största allmänhet. Om någon vill har tel nr till bilfirman så kan jag fixa fram det. /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin | |
|
Vad hette firman då? Mvh Patrik |
|
| En bilfirma som säljer den bilen för 158 köpte den lätt 20 under. Var själv o kollade på en handlarbil i den klassen innan jag köpte den jag har o det var bara o gå där ifrån för min del... Men det e ju så klart olika vad man har för krav... | |
|
Körde förbi idag igen och kollade! Vid taxi, Auto Car Import (något krystat). |
|
|
328-Johan: Hur kan du uttala dig om bilens skick utan att ha tittat på den..?? (eller har jag missuppfattat dig..??) Likaväl som man kan köpa en fin bil till lågt pris, så finns det dom som köper en dålig bil till högt pris..... Det finns många som påstår att sina bilar är i toppskick enbart för att de betalat ett överpris för dom, antagligen en självförsvarsmekanism eller något sånt..... Jag köpte min Z3:a som är i toppskick, till ett löjligt lågt pris........ / Ingenjören |
|
|
328-Johan: Klart att bilfirman köpte bilen för minst 20' under priset som den är till salu för. Hur tror du annars att dom skall driva företaget? En marginal på 10' eller mindre per bil går sällan ihop sig om man inte kränger en bil om dagen. Däremot om bilen börjar samla damm och handlaren blir desperat, då kanske bilen kan köpas billigare... roadZter |
|
| Jag ville bara dela med mej om hur det var i mitt fall, naturligtvis kan bilen vara mkt fin. Hoppas bara att en entusiast köper den så att den inte hamnar i händerna på nån som leker sönder både den o sej själv i nåt industriområde... | |
|
Firman sysslar vad jag kan förstå (endast) med import från Tyskland! Bilen är importerad juli 2001 och har haft tre ägare. Avställd och ej bes, nuvarande ägare Muhammad NN, antagligen han som äger "firman". Främre reg skylt hade några sprickor och det såg ut som om framspoilern varit emot på ett ställe. /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
|
Kosmetiska saker e lätta o tampas med, det viktiga är att bilen e maskinellt fin. När man provkör en M3:a ska man köra, köra som bara f_n! Även om ägaren e med på provturen måste man pressa bilarna för o kolla att dom går som dom ska, inte bara en krafig acc, det räcker inte. Sen kan det kanske vara svårt on man har en 316 o e sugen på en M3:a, då e mitt tips att ta med nån kunnig i ämnet, gärna en som haft en ett tag. Jag vill inte skryta men jag kom över en bil med knäpptyst vanos och det e ovanligt, ett tecken på att bilen servts ordentligt. Har ni frågor om gt-bilarna och är intresserade av en så skicka bara ett mail till mej, jag hjälper mer än gärna till! |
|
|
Eftersom jag bor i växjö så kan jag berätta vad jag såg och brorsan såg när vi kollade på bilen: * Vänster sido kjol är skadad. * Frontspoilern är sprucken. * Hela bilen är omlackerad: rinningar i lacken, smuts i lacken som har fastnat under tiden lacken har torkat, på vissa ställen har dom lagt tunnt med lack så att grundlacken skiner igenom. * Något är är väldigt fel med vänster dörr: när dörren är stängd är det ett mellanrum mellan rutan och gummilisten på ca 1cm!! * Kolfiberpanelen vid växelspaken är spruken (alt. sönderslagen). * Vänster dörrpanel har en spricka nere vid facket. Varningen som 328-Johan utfärdade är därför inte helt obefogad. Bör tilläga att jag inte har provkört bilen, maskinellt kan den ju vara bra!? Fullt ös, medvetslös! |
|
| Att kjolarna går sönder på en sån där bil är knappast ovanligt men det där med omlackeringen lät ju knappast kul , det där med dörren och rutan är väl det vanligaste problemet med E36 Coupe modellerna ! fönsterhissmotorn går inte som den ska... för rutan far ner 1 cm när man öppnar den och sen ska den fara upp när man stänger | |
|
wrath: Jag kanske inte var tydlig. :) Sidorutan går hela vägen upp, det är emot b-stolpen det är en glipa. /SF ps. såg att den finns utlagd på www.bytbil.com med foton (dock dåliga). Fullt ös, medvetslös! |
|
|
Låter som en riktig skrothög!! Är det någon som köper en sådan bil till det priset!? Skulle inte ta i den med tång.. ;) Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Länk kom idag om nån e intresserad! den e fin! hans hemsida: Länk |
|
|
Nu börjar det likna något! Bara 4100 mil?! ...om jag hade pengar... Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Det är min bumse det =) Intresserade hör av sig innan dem börjar snacka om milen. Den bör ses live! Fast hemsidan tillhör förra ägaren. Jag har inte bestämt mig om jag ska sälja än. Den står mest i garaget pga av att jag är så petig och ibland känns det lite överkill att ha så mkt pengar ståendes i 2 veckor ibland utan att köra den. Jag kör en ride och testar om det dyker upp ngn seriös. /Per |
|
|
Tvivlar inte på milen... bara väldigt ovanligt att hitta sådana bilar... tyvärr vet ägarna nästan alltid om det... ;) Priset är egentligen inte så farligt om det är så få mil.. men det gäller att hitta köparna. En arbetskanrat hade en GT för några år sedan, det är en mycket snygg bil! Hoppas du hittar en köpare! Lycka till! Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Jag hade en GT innan jag flyttade till Göteborg... jag saknar den rätt mycket ibland. Det var en jäkla bil att gå bra... när den väl gick (hade lite problem i början). Vet inte var den tog vägen... senast jag såg den stog den hos Rigo bil i Halmstad??? |
|
|
Ja jag släpper inte den till vilken dåre som helst =) Den är alldeles för trevlig för det. /Per |
|
|
Zodiaken: Fick du sålt din Z3:a...?? / Ingenjören |
|
|
zodiaken: Du har inte haft din GT speciellt länge va? Har för mig att du hade en Z3 Coupé tidigare... roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.