AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.777

Någon som vet av en M3 e30 till salu?

Ik
102
Iker
316i -98
Någon som känner till eller vet av någon som har funderingar på att sälja sin M3 E30? Dock inte cab.

Mvh Iker
Har du sett den här? :
Länk
Finare bil finns inte till salu idag, åtminstone inte i offentligheten ljus...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

"Shiftgear" har ju fantasipriser på nästan varenda bil han annonserar, så även på den röda i länken ovan. Annars hade den nog blivit såld om den är i utlovat skick.

Mvh Peter
Den är i utlovat skick, garanterat!
Länk
Fantasipris är det inte för den, i ett Europaperspektiv är den snarare prisvärd. Prisbilden på M3 E30 är stabil och lär inte sjunka på sikt, den har varit bekräftat i flera år nu. Sedan måste man väl vara lite entusiast för att betala sådana summor för en sådan bil, men så är det med alla entusiast/specialbilar. Antalet entusiaster som är villiga att betala sådana pengar är begränsat i Sverige, så tyvärr åker den utomlands till slut. Hade den varit på en annons som varit mer synlig i Europa hade den varit såld nu.
Priset har ju gått upp och ner på blocketannonsen så man funderar på säljarens vilja/förmåga att sälja den, märkligt är det...

-Upplev körglädjen i M3 E30!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Fredriks gamla, defenitivt i ett fantastiskt skick, inget snack om saken!!!

Mvh Patrik

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Den svarta på blocket som är prissänkt i omgångar är den inte bra?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

nja, den har ju ändå "lilla" motorn, hade det varit en 90-91 så hade det kanske vart möjligt o få ut sådana summor men för bilen ifråga blir det nog svårt..:-) tror iallafall jag! knappast en lågmilare heller...

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
M3 E30 är ju lite väl tilltagna i priset. Finns ingen rim och reson i priserna för dem men jag klagar inte. ;-)

///BMW - Was sonst!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

JohanE, har du läst SL: s inlägg? ligger mycket i det!

1999 hade jag chans att köpa Fredriks bil, den hade då gått 7000 mil o priset var 115 000:-.

Ca 20 000:- om året stiger den.
Köper man en ny bil så sjunker den 70 000:- om året, där är ingen rim o reson, kan jag tycka.

Hur som helst M3-E30 är och förblir den RIKTIGA M3:an och dom fortsätter att stiga.

MvH Micke

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jo jag har läst det. Men tänker man förnuftigt så är det ändå galna priser för gamla bilar, inte bara M3or.
Föråldrad teknik, inte krocksäkra för fem öre och mycket annat.
Sen är det inte heller rimligt att nya bilar kostar som en årslön eller en halv villa. Galet. Så jag är glad för båda dina konstateranden. :)

///BMW - Was sonst!
Å andra sidan, om man räknar om 115" till dagens "penningvärde" så blir det väl ca 200" eller nåt sånt (4% inflation)? Oavsett så kan jag oxå tycka att 270" är rätt saftigt, men som vanligt så är det skick,tillgång och efterfrågan som styr. Sedan skall man komma ihåg att det är inte lätt att hitta köpare på dessa bilar, många drömmer men få vågar/kan slå till. 270" är ändå rätt mycket pengar, du får ju en mint-condition lågmilad (under 5000 mil) M3 E46 för den summan (slutpris, annonspris kanske kring 300"). J
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Om den röda hade vart så attraktiv i priset på internationella marknaden hade väl varit såld vid det här laget
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Om den röda hade vart så attraktiv i priset på internationella marknaden hade väl varit såld vid det här laget
ye
78
yerixon
X1 18d xDrive Sportline -14
Sjukt, sjukt, sjukt fin bil. Hade jag haft råd att köpa den skulle jag gråta av glädje varje gång jag öppnade garaget. Konstverk!
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Den ligger helt rätt i pris om vi kollar till Tyskland, tom. lite lägre än där. Men det tar alltid tid att sälja bilar i den här prisklassen, då det gäller att hitta dom som uppskattar bilen för vad den är. Och denna bil är otroligt fin, Fredrik har ju ändå putsat o fixat i 10 år med den.

Mvh
Har en bekant som har en -91 till salu. Det har EVO II motor 2,5L EVO II stolar, vinge ....mm i väldigt fint skick.
Motor är komplet renoverat. Priset är lite lägre än den som ni lagt ut tidigare i tråden. Om det låter intressant kan lämna ut uppgifter till denna pesron efter att har pratat med honom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.